شناسهٔ خبر: 37968555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

امید ذاکری خبر داد؛

رفع تصرف بیش از 1700 هکتار اراضی ملی هرمزگان

موج نیوز

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان هرمزگان، از رفع تصرف بیش از 1787 هکتار اراضی ملی هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امید ذاکری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت : طی 10 ماهه سال جاری، از تصرف هزار و787 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و یا خلع ید شده است.

امید ذاکری با ضمن اشاره به  گشت و مراقبت هدفمند یگان حفاظت منابع طبیعی و تمرکز روی نقاط بحرانی از نظر تخریب و تصرف اظهار داشت: در استان هرمزگان حساسیت عموم جامعه و میزان گزارش های مردمی از طریق سامانه 1504 با اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری در حوزه صیانت و حراست از اراضی ملی بسیار مناسب و اثر بخش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: از مجموع 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید، حدود ۱۴۱۲ هکتار در قالب پیشگیری از تصرف در قالب 287 فقره عملیات حفاظتی  بوده است که نیرو های یگان حفاظت در مراحل اولیه و آغاز تصرف حضور داشته و در قالب تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از منابع طبیعی قبل از تشکیل پرونده و با کمترین اعمال هزینه های مالی و اجتماعی صورت پذیرفته است.

 وی گفت: میزان خلع ید،  ۳۷۵ هکتار بوده که طی 25 فقره عملیات از تصرف اراضی سنواتی با اجرای احکام قضایی صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: اولویت یگان حفاظت از  منابع طبیعی هرمزگان در حوزه مبارزه با زمین خواری، تخریب و تصرف اقدامات پیشگیرانه بوده و این اقدامات موجب شده تا هزینه های مادی و اجتماعی کمتری در این حوزه صرف شود و قبل از تشکیل پرونده ها، با حضور به موقع نیرو های یگان حفاظت منابع طبیعی و اطلاع رسانی مردمی از طریق سامانه 1504 و تذکر و توجیه متصرفان از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

ذاکری افزود: از سال 94 تاکنون از تصرف بیش از 6 هزار هکتار از اراضی ملی جلوگیری و پیشگیری شده و گام بسیار خوبی در این حوزه برداشته ایم و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با زمین خواری و وظایف سازمانی حرکت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، گفت: از تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت که در تمامی عملیاتها و گشت های مراقبت حضور فعالانه داشته اند تشکر و قدردانی می کنیم که در راستای وظایف سازمانی و منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: مردم میتوانند با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با گزارش به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ ما را در این امر خطیر و مهم یاری نمایند.

نظر شما