شناسهٔ خبر: 37962103 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رهبر گردهمایی مردمی لبنان: جهان عرب ناتوان است

«وجیه البحرینی» رهبر گروه "گردهمایی مردمی لبنان" امروز (شنبه) گفت: جهان عرب در برابر طرح های آمریکایی – اسراییلی از جمله "معامله قرن" عاجز و ناتوان شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

وی در بیانیه ای که امروز (شنبه) در بیروت منتشر شد، افزود: در تاریخ ۶۰ سال گذشته نزاع عربی – اسراییلی سابقه نداشته که جهان عرب مانند وضعیتی که اکنون دارد تا این اندازه ، دست بسته، ضعیف و عاجز بوده باشد.

اخبار بین الملل - در این بیانیه آمده است: آمریکا تا کنون نفت و گاز و دیگر دارایی های جهان عرب را می بُرد و این روزها با ارایه طرح معامله قرن، بدون شرمساری کرامت و عزت اعراب را به سرقت می بَرد.

البحرینی خاطرنشان کرد: آمریکا از بیطرفی خارج شده و در طرح یاد شده به شکل کامل، جانب رژیم اسراییل را گرفته و خود را در اختیار  این رژیم  و نیز جنبش سیاسی صهیونیسم قرار داده که فلسطین و مکان های مقدس مسلمانان و مسیحیان مانند مسجدالاقصی و کلیسای قیامت را اِشغال کرده است.

وی اضافه کرد: پیش از این، طرح ها و توافق نامه ها و بیانیه های فراوان در باره مساله فلسطین از طرف رییسان جمهوری آمریکا منتشر شده، اما این بار با دیوانه ای به نام "دونالد ترامپ" روبرو هستیم که آشکارا کینه و دشمنی خود را نسبت به ملت فلسطین نشان داده و معیارهای انسانی و اخلاقی، قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.   

رهبر گردهمایی مردمی لبنان با محکوم کردن طرح معامله قرن، تاکید کرد: ما بر مشی مقاومت می مانیم تا این طرح ناکام و سرزمین فلسطین و مکان های مقدس آن آزاد شود، هر چند این امر دهها سال طول بکشد.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

هم چنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان مانند لبنان، اردن و سوریه، اسکان دایم بگیرند.

 

نظر شما