شناسهٔ خبر: 37924950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه کمکهای جهانی برای کنترل کرونا در راه چین

تشدید اقدامات چین برای مبارزه با ویروس کرونا

بر اساس اعلام مسئولان چینی، تاکنون ۱۱۷۹۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از پکن، کمکهانی جهانی برای کنترل ویروس کرونا از کشورهای مختلف به چین فرستاده می شود و براساس اعلام کمیسیون بهداشت ملی و سلامت چین تاکنون ۱۱۷۹۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همچنین منابع دولتی چین، از افزایش شمار تلفات ویروس کرونا در این کشور به ۲۵۹ نفر خبر دادند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4459186"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2633954/4459186?width=350&height=250"></script></div>
خروج اتباع فرانسه از چین
به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد ۱۸۰ فرانسوی ساکن ووهان از این شهر خارج و روز جمعه با هواپیمایی به ایستر در جنوب شرقی فرانسه منتقل شدند. این افراد به اردوگاه تفریحی کری لو روئه در بوش دو رون منتقل گردیدند تا به مدت ۱۴ روز در آنجا قرنطینه شوند.
کمیسیون ملی بهداشت چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا پایان شب ۳۱ ژانویه ۱۱ هزار و ۷۹۱ مورد آلوده شدن به این ویروس در این کشور ثبت شده که در مقایسه با یک شب قبل از آن ۲ هزار و ۱۰۲ مورد بیشتر است.
مقامات همچنین اعلام کردند روز جمعه مرگ ۴۶ بیمار ثبت شد که تقریبا همه آن‌ها مربوط به استان هوبئی است.
اسپانیا، انگلیس، روسیه و سوئد نیز روز جمعه از نخستین موارد آلودگی به ویروس خبر دادند.
سازمان جهانی بهداشت به علت شیوع ویروس ۲۰۱۹-nCoV وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرد.
لغو پروازهای آمریکا به چین
به دلیل نگرانی از ادامه شیوع بیماری در خارج از چین، آمریکا وضعیت اضطراری پزشکی اعلام کرد و از جلوگیری از ورود اتباع خارجی به خاک خود خبر داد که اخیرا به چین سفر کردند. این تدابیر که در حالی اتخاذ شده است که دولت ترامپ تاکید می‌کند خطر این ویروس برای آمریکا ناچیز است. در نشست خبری نمایندگان مقامات بهداشتی آمریکا در کاخ سفید و پس از کشف هفتمین مورد ابتلا به بیماری در کالیفرنیا اعلام شد. علاوه بر این همه اتباع آمریکایی که در دو هفته اخیر به استان هوبئی چین سفر کرده بودند به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد.
آمریکا روز پنجشنبه از اتباع خود خواست به دلیل شیوع این بیماری به چین سفر نکنند. یونایتد ایرلاینز، دلتا ایرلاینز و امریکن ایرلاینز، سه شرکت هواپیمایی اصلی آمریکا، روز جمعه از لغو پرواز‌های خود به چین خبر دادند. این شرکت‌ها پیشتر نیز تعداد پرواز‌های خود را کاهش داده بودند.
براساس اعلام شرکت دلتا، پروازهای این شرکت به مقصد چین برای مدت بیست و یک هفته به حال تعلیق در می آید.
تحقیقات درباره ۱۹۱ مورد حالت مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا
به گزارش تلویزیون الحدث، مقامات کاخ سفید اعلام کردند هر شهروند خارجی که در ۱۴ روز اخیر به چین سفر کرده باشد، نمی‌تواند وارد خاک آمریکا شود و  هر آمریکایی که از چین بازگردد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.
مقامات آمریکایی با تایید شش مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا اعلام کردند تحقیقات در مورد ۱۹۱ مورد حالت مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا در حال انجام است و هر آمریکایی که از چین بازگردد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شود.
 
 سازمان ملل محل گفتگوهای با موضوع تنوع زیستی را از چین به ایتالیا منتقل کرد
خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان ملل اعلام کرد دور آینده گفتگو‌ها بر سر معاهده تنوع زیستی جهان که قرار بود روز ۲۴ فوریه در شهر کانمینگ چین برگزار شود به خاطر شیوع ویروس کرونا به رم پایتخت ایتالیا منتقل خواهد شد.
دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی در سازمان ملل گفت بعد از مباحثاتی با دولت چین به این تصمیم رسیده است.
با این حال دور اصلی این گفتگوها در اکتبر سال جاری میلادی در همان شهر کانمینگ برگزار خواهد شد.
 
تعطیلی پرواز‌های لهستان به مقصد چین
شرکت هواپیمایی ملی لهستان LOT همه پرواز‌های خود را تا نهم فوریه (بیستم بهمن) به مقصد پکن تعطیل کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ورشو، این شرکت هواپیمایی در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم برای "تأمین امنیت کامل مسافران و اعضای خدمه پروازی" گرفته شده است.
والدمار کراسکا، معاون وزیر بهداشت لهستان گفت: هنوز هیچ گونه مورد تائید شده‌ای از ورود ویروس کرونا به لهستان نداشته ایم، اما دیر یا زود چنین موردی قطعاً ظاهر خواهد شد. ده‌ها نفر از افراد مظنون به ویروس شبیه آنفلوانزا در لهستان بستری شده اند و بیش از ۵۰۰ نفر تحت نظارت خدمات بهداشتی قرار گرفتند.
 
هشدار سازمان بهداشت جهانی
گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از وین درباره هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره ویروس کرونا
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4459564"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2633954/4459564?width=350&height=250"></script></div>
با صدا‌ها:
۱- تدروس آدانوم گابریاسوس مدیر سازمان بهداشت جهانی در ژنو
۲- وان کوان سفیر چین در اتریش
 
ویروس کرونا در آلمان ششمین نفر را هم آلوده کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از برلین‎؛ شمار کسانی که تا کنون در آلمان به ویروس کرونا آلوده شده اند به ۶ نفر از جمله یک کودک رسیده است. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد این کشور روز جمعه با اعزام یک هواپیمای ارتش به شهر ووهان چین بیش از ۱۰۰ شهروند خود را از این شهر تخلیه می‌کند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4459530"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2633954/4459530?width=350&height=250"></script></div>
با صداها:
هایکو ماس  وزیر امور خارجه آلمان
پروفسور هانس دیتر فولک رییس بخش ایمونولوژی بیمارستان
بیش از ۱۰۰ آلمانی فردا از چین به آلمان بازخواهند گشت
وزیر خارجه آلمان گفت: بیش از یکصد شهروند آلمانی با هدف محافظت در برابر ابتلا به ویروس کرونا فردا از چین به آلمان بازخواهند گشت.
به گزارش رویترز، هایکو ماس در جمع خبرنگاران در خصوص تازه ترین اقدامات حمایتی دولت آلمان در مقابله با ویروس کرونا و مساله بازگرداندن شهروندان آلمانی مستقر در چین گفت: در حال حاضر تمامی مجوزهای لازم دولت چین را برای تخلیه و انتقال هموطنان آلمانی از چین به آلمان در اختیار داریم. به همین خاطر در این لحظات، یک فروند هواپیما متعلق به وزارت دفاع فدرال آلمان، عازم چین شد تا شهروندان آلمانی را از آنجا به آلمان منتقل کند.
هایکو ماس افزود: شمار آلمانی هایی که قرار است با این هواپیما به آلمان بازگردانده شوند، بیش از یکصد نفرند که البته هیچکدام از آنها به ویروس کرونا آلوده نیستند. حتی هیچکدام از این افراد، مشکوک به ابتلا هم نیستند. به منظور تامین امنیت شهروندان آلمانی، افرادی که با هواپیما از چین به آلمان، بازگردانده می شوند به مدت دو هفته در یکی از اماکن نظامی وزارت دفاع آلمان در قرنطینه نگه داشته خواهند شد تا اطمینان یابیم هیچ عفونتی از ناحیه آنها (به جامعه) سرایت نمی کند.
وزیر خارجه آلمان همچنین خاطر نشان کرد: لازم است از دولت چین برای همکاری خوبشان با ما و همین طور همکاری با مرکز واکنش بحران وزارت خارجه و سایر دستگاه های مشارکت کننده تشکر کنم. قرار است شهروندان ما از چین حرکت کنند و روز شنبه وارد خاک آلمان شوند.
هایکو ماس گفت: بنا به درخواست چینی ها، ده هزار دست لباس حفاظتی را نیز در پرواز به چین در اختیار مسئولان چینی قرار خواهیم داد تا در این کشور مورد استفاده قرار دهند؛ ضمن آنکه در این پرواز برون مرزی به چین، موارد مورد نیاز دستگاه های ذیربط چینی نیز قابل تامین است.
 
سازمان جهانی بهداشت: مرز‌ها باید باز باشند
سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد در مواجهه با شیوع موارد آلودگی به ویروس کرونا مرز‌ها باید همچنان باز باشند و مردم باید بتوانند سفر کنند و مراودات تجاری نیز باید همچنان جریان داشته باشد، هر چند که کشور‌ها حق دارند در تلاش برای محافظت از شهروندان خود باید اقداماتی را انجام دهند.
بر اساس این گزارش، سازمان جهانی بهداشت -که روز پنجشنبه در سطح جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرد- در ارتباط با این موضوع بار دیگر ابراز نگرانی کرد که این ویروس می‌تواند در کشوری که دارای سیستم بهداشتی ضعیف است همچنان شناسایی نشود و به گسترش خود ادامه دهد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4459249"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2633954/4459249?width=350&height=250"></script></div>
کریستین لیندمییر سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری در ژنو اعلام کرد: "دلیل قاطعی برای باز نگه داشته شدن گذرگاه‌های مرزی رسمی وجود دارد" تا بتواند مانع از ورود نامنظم افراد به کشور‌ها شد و بتوان علائم این بیماری را مورد بررسی قرار داد. اگر محدودیت‌های مسافرتی اعمال شود، ما امیدواریم که این محدودیت‌ها کوتاه مدت باشند تا روند زندگی عادی همچنان جریان داشته باشد. "
تلاش برای بازگرداندن شهرونان اهل ووهان
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد چین در سریعترین زمان ممکن برای بازگرداندن شهروندان اهل ووهان، مرکز شیوع ویروس کرونا، که در خارج از کشور زندگی می‌کنند هواپیما‌های غیر نظامی خود را اعزام می‌کند.
هوآ چونیینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به دلیل مشکلاتی که ساکنان استان هوبئی و به ویژه شهر ووهان در خارج از کشور با آن رو به رو بودند، دولت تصمیم گرفت مداخله کند.
شهر ووهان و استان هوبئی که محل شیوع ویروس تنفسی کروناست، از یک هفته پیش قرنطینه شده است و ارتباطی با جهان خارج ندارد.
ویروس کرونا به ایتالیا رسید
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4458882"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2633954/4458882?width=350&height=250"></script></div>
با شیوع کرونا، خطوط هوایی و ریلی بین کره شمالی و چین بسته شد
کره شمالی تمامی راه‌های هوایی و ریلی که از مرز چین عبور می‌کند را ظاهرا در جریان تلاش برای جلوگیری از شیوع ویروز جدید کرونا به خاک این کشور موقتا بسته است.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت امور خارجه بریتانیا در صفحه فیس بوک خود نوشت: پیونگ یانگ اعلام کرده است تمام خطوط هوایی و ریلی که از مرز این کشور و چین عبور می‌کند را در پاسخ به گسترش ویروس کرونا در جهان، از ۳۱ ژانویه مسدود کرده است.
این اقدام در حالی انجام می‌گیرد که پیونگ یانگ تلاش‌های خود را برای جلوگیری از گسترش این اپیدمی مرگبار که از شهر ووان در چین آغاز شد، دو برابر کرده است.
به گفته مقامات چینی ویروس جدید کرونا تاکنون در چین به مرگ ۲۱۳ نفر منجر شده و ۹ هزار ۶۹۰ را مبتلا کرده است. در کره شمالی هنوز موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده است.
سفارت روسیه در پیونگ یانگ پیش‌تر به نقل از شرکت هواپیمایی «چین ایر» اعلام کرده بود که این شرکت تمامی پرواز‌های خود به کره شمالی را برای ماه آینده لغو کرده است.
به گفته سفارت روسیه، کره شمالی همچنین تصمیم گرفته است برای جلوگیری از شیوع این بیماری تنفسی تمامی اتباع خارجی که از مبدا چین به این کشور را سفر کرده اند را به مدت یک ماه قرنطینه کند.
 
آمریکا از اتباع خود خواست به چین سفر نکنند
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن افزایش سطح و ضعیت هشدار در این کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا که تاکنون ۲۱۳ کشته برجای گذاشته، از اتباع آمریکایی خواست به چین سفر نکنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت خارجه آمریکا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مسافران می‌بایست منتظر وضع تمهیدات سختگیرانه برای سفر بمانند. حمل و نقل تجاری به مقصد چین و یا از مبدا چین کاهش یافته و یا متوقف می‌شوند.
این وزارتخانه روز جمعه از سازمان بهداشت جهانی خواست گسترش سریع اپیدمی را بحران سلامت عمومی در سطح بین المللی اعلام کند.
وزارت خارجه آمریکا افزود، امکان خروج آمریکایی‌هایی که هم اکنون در چین به سرمی برند، با وسایل حمل و نقل تجاری می‌بایست بررسی شود. وزارت خارجه از تمامی کارکنان بخش غیردولتی خواست به دلیل شیوع ویروس کرونا سفر خود به چین را به تعویق بیندازند.
سطح هشدار برای خودداری از سفر به چین، همانند افغانستان و عراق بالاترین سطح یعنی ۴ اعلام شده است. واشنگتن سطح هشدار را در روز دوشنبه افزایش داده و از اتباع خود خواسته بود به چین سفر نکنند. بنابر آمار‌های رسمی در چین، در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی به چین سفر کرده اند. به گزارش دفتر ملی توریسم آمریکا، در همین سال نزدیک به ۳ میلیون آمریکایی از چین به کشورشان بازگشته اند.
آمار قربانیان ویروس کرونا در چین افزایش یافته و به ۲۱۳ نفر رسیده است. این در حالی است که سرایت این بیماری از چین به سایر نقاط جهان نیز افزایش یافته است.
 
شرکت هواپیمایی کنیا همه پرواز‌ها به چین را به حال تعلیق درآورد
به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در چین، شرکت هواپیمایی کنیا (کنیا ایرویز) همه پرواز‌ها به چین را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآورد.
 
پاکستان پرواز‌ها به چین را تا دوم فوریه متوقف می‌کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان اعلام کرد پاکستان پرواز‌ها به چین و همچنین پرواز‌ها از این کشور را تا دوم فوریه متوقف می‌کند.
 
ویروس کرونا وارد انگلیس شد
دو نفر از اعضای یک خانواده در انگلیس، به ویروس کرونا آلوده شده اند و آزمایش‌ها نشان می‌دهد این ویروس وارد این کشور شده است.
رسانه‌های انگلیس در خبری فوری اعلام کردند افراد مبتلا تحت درمان قرار گرفتند. تاکنون ۹۸ مورد از ابتلا به ویروس کورونا در ۱۸ کشور جهان شناسایی شده و در چین، ۲۱۳ نفر جان خود را در پی ابتلا به این بیماری، از دست داده اند.
دیروز سازمان جهانی بهداشت، گسترش ویروس کورونا را حالت اضطراری جهانی اعلام کرد. دولت انگلیس امروز ۸۳ نفر از شهروندانش را از شهر ووهان چین، کانون گسترش این ویروس، به انگلیس بازمی گردند تا دو هفته به صورت قرنطینه، تحت نظر باشند. هواپیمای حامل این افراد به همراه ۲۷ تبعه غیر انگلیسی، ساعت ۱۳:۳۰ به وقت محلی در فرودگاهی نظامی به زمین می‌نشیند.
 
مشاهده اولین مورد از ویروس کرونا در روسیه
تاتیانا گولیکوا معاون نخست وزیر روسیه از مشاهده اولین مورد از ابتلای دو نفر از شهروندان چینی به ویروس کرونا خبر داد.
این دو شهروند چینی در منطقه زلبایکالسکی از توابع استان تومن روسیه شناسایی شدند. گولیکوا گفت: نفشه ی پیشگیری از ورود ویروس کرونا به روسیه تایید شده و به نخست وزیر ارایه می شود.
در همین حال آنا پاپووا رییس نهاد نظارت بر حقوق مصرف کنندگان روسیه گفت : وضعیت کنونی این دو بیمار مبتلا به کروناویروس فعلا ثابت مانده و تب آنها مهار شده است. وی تاکید کرد : خطر شیوع گسترده این بیماری در اراضی روسیه تا حدودی منتفی است.
پاپووا همچنین گفت : نهاد ما از شهروندان روسیه برای کاهش خطر آنفولانزا ، درخواست کرد که حضور در برنامه های دسته جمعی را محدود کنند زیرا این بیماری مشابه با ویروس کرونا می باشد.
 

نظر شما