شناسهٔ خبر: 37901782 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تشییع آلاله گمنام در رشت/ فضای شهر عطرشهادت گرفت

امروز فضای شهر آکنده از عطر شهادت است و عزاداران فاطمی با چهره‌های اشکبار و زمزمه «یا فاطمه» به استقبال فرزند گمنام خود آمده‌ بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با سالروز شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه(س) شهروندان رشتی میزبان آلاله گمنامی هستند که در بی‌نامی به اوج عزت و مردانگی پرگشود. شهید ۲۲ ساله‌ای که در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید و امروز بعد از سال‌ها دوری از وطن در میان خیل عظیم عزاداران فاطمی به وطن بازگشت.

 

امروز فضای شهر آکنده از عطر شهادت است، مادران شهدا با چهره‌های اشکبار و زمزمه «یا فاطمه» به استقبال فرزند خود آمده‌ بودند و همه یکصدا و همنوا «کجایید ای شهیدان خدایی» سر می‌دادند.

 

حال و هوای معنویت دوران دفاع مقدس در فضای شهر پیچیده است، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد آمده‌اند تا نشان دهند مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا بوده و راهشان را ادامه می‌دهند.

 

سرهنگ «محسن جعفری» با بیان اینکه خون شهدا پیوسته احیاگر انقلاب اسلامی ایران است گفت: استان گیلان در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی و همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، معطر به شمیم عطر دو شهید گمنام شده است.

 

جانشین سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه یک شهید در رشت و یک شهید هم در بندر آستارا تشییع می‌شود افزود: پیکر شهید گمنام به دلیل برگزاری اجتماع فاطمیون در مرکز استان ابتدا به میدان شهدای ذهاب رشت منتقل می‌شود و پس از اقامه نماز بر پیکر شهید گمنام توسط یکی از علمای گیلانی، برای تدفین به دانشگاه شهید چمران واقع در انتهای بلوار لاکان رشت منتقل و با حضور دانشجویان، دانشگاهیان و مردم منطقه به خاک سپرده می‌شود.

 

پیکر پاک و معطر این آلاله گمنام در میان اشک و اندوه مردم از مقابل سپاه ناحیه مرکزی رشت در پل عراق تا میدان شهدای ذهاب (میدان شهرداری) بر دوش مردم شهر تشییع شد تا در دانشگاه شهید چمران به خاک سپرده شود.

 

پایان پیام/ 84

نظر شما