شناسهٔ خبر: 37897509 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بحران استان خوزستان خبر داد:

پرداخت ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به ۵ هزار نفر در مسجدسلیمان

اهواز- مدیرکل بحران استان خوزستان از پرداخت ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به پنج هزار نفر در مسجدسلیمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، کیامرث حاجی زاده عصر امروز در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان خوزستان اظهار کرد: کسی که برای این جلسات به عنوان اولویت اول احترام قائل نشود، قطعاً به دیگر مسائل هم احترام نمی‌گذارد.

مدیرکل بحران استان خوزستان تأکید کرد: باید با جدیت، شدت و انگیزه و علاقه برای مقابله و کنترل بحران‌ها و همچنان به انجام امور مربوط به بازسازی اقدام کنیم.

حاجی زاده بیان کرد: در سیل فروردین خسارت به بخش «کشاورزی» بر اساس اقرارنامه ۲۶ هزار و ۸۸ مورد و پرونده‌های تشکیل شده ۲۳ هزار و ۶۵۰ فقره بوده است که در این میان تأیید پرداخت ۲۳ هزار و ۳۱۳ پرونده با مبلغ ۶۱۳ میلیارد تومان انجام شد.

وی ادامه داد: کل واحدهای ارزیابی شده در بخش «مسکونی» ۲۵ هزار و ۳۸۵ مورد بودند که از این میان ۱۹ هزار و ۲۷ واحد کار تعمیرات آن تمام شده و همچنین ۶۸۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل بحران استان خوزستان با اشاره به پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ۲۸ هزار و ۶۸۱ نفر گفت: ۳۱ هزار و ۱۶۵ نفر برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که برای ۲۸ هزار و ۵۷۴ نفر آنها قرارداد منعقد شد.

حاجی زاده بیان داشت: در زلزله مسجدسلیمان نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی ارزیابی شد که از این بین هفت هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه تعمیری تعلق گرفت که تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ واحد آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به پرداخت ۱۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به پنج هزار نفر در مسجدسلیمان عنوان کرد: در مسجدسلیمان برای دریافت تسهیلات نیز هشت هزار نفر به سیستم بانکی معرفی شده‌اند که تاکنون برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها قرارداد منعقد شده است.

نظر شما