شناسهٔ خبر: 37896956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات قزوین:

تخلفات انتخاباتی از دید مسئولان مخفی نخواهد ماند

سیده زهرا حسینی فلاح

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی از دید مسئولان مخفی نخواهد ماند و رصد می‌شود، گفت: امروز به شور انتخاباتی نیاز داریم که رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی چهره‌های فعال سیاسی می‌توانند به ما در این زمینه کمک کنند.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عصر امروز  هشتم بهمن در حاشیه نشست خبری استاندار در جمع خبرنگاران گفت: تخلفات انتخاباتی در سه حوزه شامل کمیته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضایی، ستاد امنیت انتخابات و ستاد کنترل و رصد فضای مجازی استان موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی از دید مسئولان انتخابات مخفی نخواهد ماند و رصد می‌شود، تأکید کرد: امروز به شور انتخاباتی نیاز داریم که رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها، مطبوعات و حتی چهره‌های فعال سیاسی می‌توانند به ما در این زمینه کمک کنند.

رئیس ستاد انتخابات قزوین بیان کرد: نمی‌گوییم در فضای مجازی تخلفی وجود ندارد ممکن است تخلفاتی وجود داشته باشد و مواردی هم بوده که منعکس‌شده است اما تقریباً فضای مجازی استان مدیریت‌شده است، از مسئولین کانال‌های خبری هم خواهش می‌کنیم تا شناسنامه‌دار شوند.

وی تأکید کرد: در مراحل رسیدگی به شکایات کاندیداها امیدواریم تعدادی از آنان به چرخه انتخابات بازگردند تا تنور انتخابات گرم شود.

حبیبی با اعلام اینکه ۱۰۴۰ شعبه انتخاباتی در سطح استان پیش‌بینی‌شده است، افزود: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است و مردم در روز دوم اسفندماه حماسه خواهند آفرید.

وی با تأکید بر اینکه بستر لازم برای برگزاری انتخابات مکانیزه در استان فراهم شده است، تصریح کرد: انتخابات یک پروژه ملی است که حدود ۲۰ هزار نفر نیروی انسانی درگیر امر انتخابات خواهند شد و بیش از ۲۰۰۰ خودرو آماده شده است، البته در تمامی شعب آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات مکانیزه داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: انتخابات ۲۵ فرایند دارد که تا به امروز ۲۴ فرایند یعنی ۹۶ درصد آن مکانیزه انجام شده است؛ اگر وزارت کشور و شورای نگهبان به توافق برسند استان قزوین برای روز اخذ رأی این آمادگی را دارد که انتخابات را به‌صورت مکانیزه برگزار کند.

وی عنوان کرد: به کاندیدها توصیه می‌کنیم قوانین انتخابات را رعایت کنند؛ مردم، کاندیداها و مجریان برگزاری سه رکن انتخابات هستند و این کاندیداها هستند که تنور انتخابات را گرم می‌کنند چون خود را در معرض قضاوت مردم قرار داده‌اند که این امر کار سخت و ریسک بزرگی است.

حبیبی اشاره کرد: تقاضا داریم همه داوطلبان قواعد انتخابات را رعایت کنند و از تخریب رقبا و تخریب خدمات دولت و نظام خودداری کنند؛ نکته مهم این است که وعده‌های نشدنی را به مردم ندهند چراکه وظایف و رسالت‌های یک نماینده و مجلس قانون‌گذاری است و وعده و وعید برای احداث یک پروژه از رسالت‌های نمایندگی به دور است و خواهش داریم چنین وعده‌هایی را به مردم ندهند تا شاهد انتخابات سالم و با امنیت و شور انتخاباتی باشیم.

رئیس ستاد انتخابات قزوین تأکید کرد: استفاده از اماکن و استفاده از امکانات دولتی شهرداری‌ها برای تبلیغات ممنوع است و به دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها ابلاغ‌شده تا در صورت مشاهده موارد با ارائه مستندات آن‌ها را منعکس کنند تا برخورد لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

نظر شما