شناسهٔ خبر: 37896792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش فرانس ۲۴ از نقش بولتون در روند استیضاح ترامپ

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از  شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، پرونده استیضاح ترامپ در جریان است و هدف کوتاه مدت دمکرات‌ها احضار جان بولتون مشاور سابق رئیس جمهور به عنوان شاهد است. بولتون در سپتامبر گذشته از کار برکنار شد. به نظر می‌رسد که وی چیز‌های زیادی می‌داند.
گزارشگر این شبکه گفت: افشاگری‌های جدید به تردید سناتور‌های آمریکایی حتی در محافل جمهوریخواهان دامن زد. عامل تشدید تردید‌ها جان بولتون بوده است. وی مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ بود و در کتابی که در ماه مارس منتشر می‌شود، خاطر نشان می‌کند که دونالد ترامپ، اوکراین را تهدید کرده است اگر علیه جو بایدن و پسرش تحقیق نکند، به تعلیق کمک‌های آمریکا به این کشور مبادرت می‌کند.

جو بایدن هم اکنون نامزد دمکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکاست. دمکرات‌ها خواهان شنیده شدن اظهارات جان بولتون در سنا هستند. اما جمهوریخواهان تا این لحظه مانع حضور شهود و یا ارائه مدارک جدید شده اند.

فرانس بیست و چهار بخشی از سخنان آدام شیف رئیس گروه استیضاح ترامپ را پخش کرد. وی گفت: سناتور‌ها برای همیشه نمی‌توانند مانع شهادت شاهدی که اطلاعاتی مهمی برای این پرونده در اختیار دارد، بشوند.
گزارشگر ادامه داد: شهادت جان بولتون ممکن است روند این پرونده را کاملا تغییر دهد. همه چیز به نتیجه درخواست چهار نماینده دمکرات برای احضار شهود بستگی دارد. جمهوریخواهان تهدید مطرح شده از سوی ترامپ را رد می‌کنند اما در عین حال خاطر نشان می‌کنند درخواست ترامپ برای تحقیقات (در خصوص بایدن و پسرش) مشروع بوده است. هانتر بایدن پسر جو بایدن در شورای اداری یک شرکت گازی حضور دارد که به فساد بین سال‌های ۲۰۱۹ - ۲۰۱۴ متهم است. در این دوران پدر هانتر معاون ریاست جمهوری آمریکا و مسئول سیاست‌های واشنگتن در کی یف بود.

گزارشگر در پایان افزود: حتی به رغم افشاگری‌های جان بولتون هم احتمال برکناری دونالد ترامپ بسیار ضعیف است. چرا که جمهوریخواهان در سنا در اکثریت قرار دارند.

نظر شما