شناسهٔ خبر: 37894843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه روزنامه نگاران عرب: طرح ترامپ درباره فلسطین اعتبار سیاسی ندارد

تهران-ایرنا- اتحادیه روزنامه نگاران عرب روز سه شنبه ضمن محکومیت شدید طرح سازش «معامله قرن» تاکید کرد، طرح ترامپ هیچگونه اعتبار سیاسی ندارد و راه را برای زیرپاگذاشتن معاهدات بین المللی از سوی قدرت های بزرگ باز می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه فلسطینی «وفا»، این اتحادیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: این معامله بدون دخالت جامعه جهانی و خارج از چارچوب اصول و قطعنامه های مربوطه سازمان ملل تدوین شده است. از این رو راه را برای انجام اقدامات غیرقانونی قدرت های بزرگ و زیر پا گذاشتن معاهدات بین المللی و نقض آشکار آن از سوی این قدرت ها باز می کند.

این بیانیه افزود: طرح ترامپ هیچ گونه اعتبار سیاسی ندارد. زیرا این همه اصول و مبانی تاریخی و هویتی و جغرافیایی فلسطینی ها را نابود می کند و تنها در راستای خدمت به اشغالگران و طرح گسترده شهرک سازی ها آن ها عرضه می شود.

اتحادیه روزنامه نگاران عرب تاکید کرد: معامله قرن، نابودگر راه حل تشکیل دو کشور است که جامعه بین المللی به جز آمریکا و اشغالگران درباره آن به توافق رسیده بود. این طرح تنها برای حمایت آمریکا از نتانیاهو در انتخابات آتی است. همچنین ترامپ از این طرح برای تبلیغات انتخاباتی آتی خود جهت کسب آرای یهود بهره برداری خواهد کرد. 

این اتحادیه از همه کشورهای عربی خواست که موضع واحدی در برابر معامله قرن اتخاذ کنند؛ معامله ای که حقوق قانونی و خواست مردم فلسطین را در تشکیل کشور مستقل در خاک مادری شان به پایتختی قدس شرقی زیرپا گذاشته است.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه ساعت پنج به وقت گرینویچ از جزئیات طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» رونمایی خواهد کرد.

وی ادعا کرده که بسیاری از کشورهای عربی با این طرح موافقت کرده اند.

نظر شما