شناسهٔ خبر: 37894739 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وضعیت تولید واحدها و شهرک‌های صنعتی کشور رصد می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح شرکت آلتون کالا پویا در شهرک صنعتی اشتهارد و در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: شهرک صنعتی اشتهارد یکی از قطب‌های صنعتی کشور به شمار می‌آید و خوشبختانه طبق گزارشات ارائه شده اکثر واحدهای مستقر در این شهرک فعال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از  شاتا، رضا رحمانی گفت: شرکت آلتون کالا پویا که امروز به بهره‌برداری رسید، در زمینه تولید محصولاتی ورود کرده است که پیش از این وارداتی بوده است.

وی ادامه داد: این واحد امسال با توجه به کیفیت بالای تولیداتش موفق شده است به کشورهای مختلف دنیا نیز صادرات انجام دهد.

رحمانی اضافه کرد: در مجموع و با توجه به فضای مناسبی که مدیران استان فراهم کردند و با وجود صنعتی بودن استان البرز، خوشبختانه حجم مشکلات متنابه کمتر از سایر نقاط کشور است.

وزیر صمت تصریح کرد: وزارت صمت و شخصاً به طور مستمر وضعیت صنعتی و معدنی استان البرز و سایر استان ها را رصد می کنم.

رحمانی خاطرنشان کرد: تامین بهنگام و متناسب مواد اولیه و دسترسی به نقدینگی مورد نیاز واحدها، مشکل عمومی عمده واحدهای صنعتی کشور است.

وی تاکید کرد: با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدها و فعالسازی ظرفیت های خالی واحدها، شاهد تحول بزرگی در صنعت کشور خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون بیش از 600 هزار واحد صنفی_صنعتی، تولیدی و خدمات فنی در کشور فعالند که در عمل نقش مهمی در حوزه تولید کشور دارند.

رحمانی تاکید کرد: حمایت از این بخش تولیدی نیز به لحاظ ظرفیت های اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری جزو اولویت های کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اعلام کرد: در تامین مالی صنوف تولیدی در گذشته توجه آنچنان که باید، انجام نشده بود و در شرایط امروز مقرر کردیم که در تخصیص منابع این واحدها را نیز مورد توجه جدی قرار دهیم.

نظر شما