شناسهٔ خبر: 37894484 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه دفاع از ولایت

تهران - ایرنا - حضرت فاطمه زهرا (س) با وجود عمری کوتاه توانستند به عنوان سرمشق و الگویی برجسته در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی برای همه انسان‌ها و به ویژه زنان عالم باشند و ایشان اسوه دفاع از ولایت بودند.

صاحب‌خبر -

حضرت فاطمه (س) آن بانوی بزرگ اسلام به خاطر مقام معنوی و فضایل و کمالات روحی و ویژگی‌های انسانی و شخصیتی از محبوب‌ترین انسان‌ها در نزد پیامبر اسلام(ص) بودند تا جایی که حضرت رسول(ص) فرمودند: «عزیزترین اشخاص در نزد من فاطمه(س) است». ایمان، ولایت مداری، تبیین موضوع امامت و دفاع از ولایت، ساده‌زیستی، شکیبایی و پرهیز از تجمل از جمله ویژگی‌های برجسته آن حضرت بود.

یکی از صفات بارز آن حضرت تقوای الهی، ایمان و عبادت بود طوری که تجلی عبادت در سیره حضرت زهرا (س) موج می‌زد و عبادت ایشان زبانزد عام و خاص و دوست و دشمن بود؛ زبان و قلم از گفتن و نوشتن فضایل و کمالات آن بانوی بزرگ مرتبه قاصر است. مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در دیدار با جمعی از بانوان در مورخ ۲۵ آذر ۱۳۷۱ پیرامون مقام آن حضرت می‌فرمایند: «درباره زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها، هرچه انسان بیشتر فکر کند و در حالات آن بزرگوار تدبّر کند، بیشتر دچار شگفتی خواهد شد. انسان نه فقط از این جهت تعجّب می‌کند که چطور یک انسان در سنین جوانی می‌تواند به این رتبه از کمالات معنوی و مادّی نایل شود -که البته این، خود، یک حقیقت شگفت‌انگیز است- بلکه بیشتر از این جهت در عجب است که اسلام با چه قدرت عجیبی توانسته است تربیت والای خود را به حدّی برساند که یک زن جوان، در آن شرایط دشوار، بتواند این منزلت عالی را کسب‌کند...».

بی‌تردید بانوان جامعه اسلامی ما و به ویژه مادران و همسران معزز شهدا و ایثارگران با سرمشق قرار دادن راه و منش الگوهای دینی نظیر حضرت زهرا(س) در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ولایتمداری توانستند گام‌های بی‌بدیلی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بردارند. خانواده معظم ایثارگران امروز نیز به برکت بهره‌مندی از سیره و روش این الگوهای ارزشمند با موفقیت‌ها و اقدامات خود در عرصه‌های مختلف مایه فخر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
بی‌تردید شناخت بهتر و بیشتر زندگی و سلوک حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند ما را در عرصه‌های مختلف فردی و اجتماعی و کسب سعادت دنیوی و اخروی کمک نماید.
 

نظر شما