شناسهٔ خبر: 37890385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

منابع طبیعی و آبخیزداری

پیشرفت ۷۵ درصدی طرح‌های آبخیزداری غرب مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر: طرح‌های آبخیزداری حوزه این اداره کل، ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، عبدالرضا سنگاری در بازدید از عملیات ساخت بند مشبک سرشاخه گیر تیرومرود شهرستان تنکابن از پیش بینی بهره برداری این طرح در بهار سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و بیش از ۲۰ میلیاردریال است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه نوشهر با اشاره به در دستورکار قرارگرفتن عملیات ساخت ۴ بند مشبک سرشاخه گیر و نیز بهره برداری از بند مشبک سرشاخه گیر کرکرودسر این شهرستان در دهه مبارک فجر امسال اظهار امیدواری کرد: با اختصاص اعتبارات ۱۰۰ درصدی بتوانیم، پیشرفت فیزیکی همه طرح‌های این اداره کل شامل عملیات آبخیزداری، کپه کاری مراتع، جنگلکاری، نصب بنچ مارک، حدنگاری و گیاهپزشکی را کامل کنیم.
عبدالرضا سنگاری با بیان اینکه ۳۴ رودخانه در غرب مازندران وجود داشته و تاکنون ۴ بند مشبک سرشاخه گیر بر روی رودخانه‌های خروشان ماشلک، نیرنگ، کرکرودسر و کاظم رود ساخته شده است افزود: با ساخت این بند مشبک سرشاخه گیر تیرومرود در شهرستان تنکابن از آورده‌های سیل و درختان ریشه کن شده در مسیر رودخانه جلوگیری می‌شود.
گفتنی است؛ امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی حدود ۲۵۰ میلیاردریال برای اجرای طرح آبخیزداری و منابع طبیعی در نظر گرفته شد.

نظر شما