شناسهٔ خبر: 37890128 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشروی ارتش سوریه در حومه حلب

شهر النعمان آزاد شد

خبرگزاری صداوسیما

ارتش سوریه کنترل شهر معره النعمان بزرگ ترین شهر در جنوب استان ادلب را در اختیار گرفت.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ‎‎‎‎‎؛ ارتش سوریه با پیشروی در حومه حلب و اجرای علمیات نظامی علیه گروه تروریستی جبهه النصره، درصدد رسیدن به منطقه خان طومان است که با جاده بین المللی حلب به دمشق تنها سه کیلومتر فاصله دارد. همچنین در ادامه عملیات ، ارتش سوریه کنترل شهر معره النعمان بزرگترین شهر در جنوب استان ادلب را به گرفت و در حال پاکسازی این شهر است.

تعداد بازدید : 20
<div id="video-display-embed-code_4450163"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2632485/4450163?width=400&height=300"></script></div>

ولید هنایه خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخبایه سوریه در خصوص تحولات روزافزون میدانی و عملیات برخی یگان‌های ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در حومه حلب گزارش داد: اکنون در خط مقدم و نزدیک‌ترین منطقه در محور خان طومان و شاهد عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها هستیم. عملیات نظامی هدف قرار دادن انبار‌های تسلیحاتی گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های وابسته به آن‌ها و همچنین ویران کردن اتاق عملیات تروریست‌ها نیازمند دقت و قدرت است.
هدف اصلی این عملیات، رسیدن به خان طومان است که با جاده بین المللی حلب به دمشق حدود سه کیلومتر فاصله دارد. تاکنون عملیات ادامه دارد و ارتش سوریه پیشروی میدانی داشته است.
ارتش سوریه در این عملیات از روش و تاکتیک نظامی جدید استفاده می‌کند که از طریق آن‌ها امکان تأمین امنیت برادران شهروندی که در عمق منطقه استقرار گروه‌های تروریستی حضور دارند، وجود دارد.
یکی از افسران ارتش سوریه گفت: «ما به آزادسازی سرتاسر خاک سوریه از وجود تروریست ها، عناصر مسلح و هر نیروی خارجی که برای آسیب وارد کردن به این کشور، وارد آن شده است، متعهد هستیم. ما اکنون به دستور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح به دنبال آزادسازی مناطق حومه جنوب غربی حلب از لوث تروریست‌ها هستیم. در این عملیات، در محور خان طومان پیشروی کردیم و اکنون این عملیات را بر اساس طرح فرماندهی کل نیرو‌های مسلح انجام می‌دهیم.»
خبرنگار این شبکه افزود طی روز‌های گذشته شاهد اقدام عناصر مسلح برای جلوگیری از خروج نیرو‌های مسلح از گذرگاه‌های انسانی و همچنین عملیات پاکسازی حومه غربی شهر حلب بودیم. این تصمیم بدون تردید اجرایی می‌شود و نیازمند دقت است. مدت زمانی خاصی برای تکمیل این عملیات در نظر گرفته خواهد شد.
 
حمایت روسیه از عملیات ادلب 
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت این کشور از اقدامات ارتش سوریه برای از بین بردن اقدامات تحریک آمیز تروریستی در ادلب، حمایت می کند.
لاوروف در این خصوص خاطر نشان کرد: ”با میانجی‌گری روسیه و ترکیه در اوائل ماه ژانویه، آتش بس اعلام شد. از آن زمان به بعد، افراط گرایان مستقر در ادلب، ده‌ها بار آن (آتش بس) را نقض کردند و به اهداف غیرنظامی و مواضع ارتش سوریه حمله کردند. تلاش‌ها برای حمله با پهپاد به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه نیز متوقف نخواهد شد. “
وی همچنین اضافه کرد: ”طبعاً این نوع اقدامات مسلحانه تحریک آمیز را که جان ده‌ها تن را گرفته و موجب زخمی شدن صد‌ها تن از نیرو‌های سوری و غیرنظامیان تنها در این ماه شده است، نمی‌توان بدون پاسخ گذاشت. “
لاوروف تصریح کرد: ”ما از اقدامات ارتش سوریه برای ضربه زدن به منابع این اقدامات تحریک آمیز در منطقه ادلب، حمایت می‌کنیم. “

نظر شما