شناسهٔ خبر: 37889853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آنا گزارش می‌دهد؛

ورود یک کانتینر حمل غله متعلق به رژیم صهیونیستی/ گمرک: کانتینر امانی است، اجازه خروج نمی‌دهیم

سخنگوی اداره کل گمرک گفت: این یک کانتینر حمل غله است که محتویات آن متعلق به رژیم صهیونیستی نیست اما به دلیل کثرت جابجایی امکان جابجایی کانتینرها برای شرکت‌ها به وجود می‌آید که به محض رؤیت، یا باید برند کانتینر از بین برود یا اجازه خروج نمی‌دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا یک منبع آگاه با ارسال تصویری از گمرک شهید رجایی ایران اعلام کرد کانتینری با برند «ZIM» که متعلق به رژیم صهیونیستی است، وارد این بندر شده است.

به محض دریافت این خبر برای پیگیری موضوع با مسئولان  گمرک ایران ارتباط گرفتیم تا مشخص شود آیا این کانتینر متعلق به یک رژیم صهیونیستی یا یک شرکت وابسته به این رژیم است، آیا مقصد این کانتینر ایران بوده یا ایران را به عنوان کریدور و مسیر عبوری انتخاب کرده و مقصد کشور دیگری است، آیا محتویات این کانتینر متعلق به ایران است و کانتینری که متعلق به این رژیم است در اجاره شرکت ثالثی است؟

این گزارش حاکی است سخنگوی گمرک در پاسخ به سوالات خبرنگار آنا گفت: کالاهای وارداتی ابتدا در اختیار سازمان تحویل گیرنده قرار می‌گیرد که در صورت ورود از مرزهای دریایی به سازمان بنادر تحویل داده می‌شود و اگر زمینی وارد شود تحویل حمل و نقل جاده‌ای می‌گیرد و سپس به گمرک تحویل داده می‌شود.

وی در ادامه بیان‌ کرد: مدیرکل گمرک هرمزگان خبر ورود کانتینری به مبدأ یا مقصد رژیم صهیونیستی حتی به شکل عبوری موقت را تکذیب کرده است.

لطیفی افزود: این یک کانتینر حمل غله است که به دلیل کثرت جابجایی بار غله امکان جابجایی کانتینرها برای شرکت‌ها هم به وجود می‌آید.

کانتینر

وی درباره ورود این کانتینرها به کشور گفت: کانتینرهایی مشابه همین کانتینر، بیش از چهار ماه پیش وارد بندر شده اما شرکت حمل‌ونقل و بار هم متعلق به کشورهای مختلف به غیر از رژیم صهیونیستی بوده است که به محض رؤیت کانیتنرهای امانی این شرکت حمل و نقل خارجی توسط گمرک، مانع خروج آن شدند و اعلام کردند باید برند شرکت اصلی روی کانتینرها حک شود و برند کانتینر امانی از بین برود.

سخنگوی گمرک ایران خاطر نشان کرد: قاطعانه اعلام می‌کنیم هیچ اراده، سند و مدرکی دال بر ورود کالاها از شرکت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در نظام مقدس جمهوری اسلامی وجود ندارد و در صورت مشاهده هر گونه اقدامی گمرک و سایر نهادها برخورد خواهند کرد. حتی اسناد بار، مانند مجوز مبدأ پروفرما، بارنامه و اسناد حمل و بیمه که مطمئناً هیچکدام از رژیم صهیونیستی نیست.

گزارش خبرنگار آنا اضافه می‌کند در اردیبهشت ماه سال جاری نیز مشابه همین کانتینرها از مرز خرمشهر به صورت ریلی وارد کشور شده بود که حاشیه‌های بسیاری را به دنبال داشت. همان زمان نیز مسئولان گمرک ورود هرگونه کانتینر از مبدأ رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده بودند.

انتهای پیام/4141/پ

نظر شما