شناسهٔ خبر: 37889378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

تبیین سبک زندگی فاطمی در استان بوشهر توسط ۵۳۰ مبلغ و مبلغه

بوشهر - معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از تبیین سبک زندگی فاطمی توسط ۵۳۰ مبلغ و مبلغه در استان بوشهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا ظهر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ضمن تسلیت این ضایعه عظیم اظهار داشت: در ایام اندوه‌بار فاطمیه ۵۳۰ مبلغ و مبلغه در سطح استان به تبیین سبک زندگی فاطمی می‌پردازند.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در سخنان خود ضمن لزوم تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) یکی از مناسب‌ترین سبک‌های زندگی را برای الگو شدن دارد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یکی از نقاط ضعف جامعه مسلمانان را پیروی از شیطان می‌دانست و شیطان را به لاک پشتی تشبیه کردند که در زمان پیامبر در لاک خود فرو رفته بود و بعد از رحلت پیامبر (ص) سر از لاک بیرون آورد.

حجت‌الاسلام محمودی نیا ابراز داشت: آنهایی که انحراف پیدا کردند و حق علی (ع) را غصب کردند جامعه را به انحراف کشاندند باید پاسخگوی این عمل شیطانی خود باشند و در حقیقت شیطان با فراموشی یاد خدا و زینت دادن به گناهان و با ایجاد اختلاف بین مسلمین باعث انحراف در امت اسلامی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: استعداد و ظرفیت‌های گسترده زندگی دینی آن حضرت که منبعث از قرآن، سنت و همچنین برگرفته از درون‌مایه‌های شخصیتی ایشان بود، راهنمای بسیار روشنی برای کسانی است که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند و حتی عمر کوتاه حضرت زهرا (س) هم مانع از نمایان شدن چنین شاخصه‌های ارزشمندی نشد.

حجت‌الاسلام محمودی نیا به تبیین ابعاد و ساحت‌های مختلف زندگی آن حضرت در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی پرداخت و افزود: سبک زندگی حضرت زهرا (س) مبتنی بر اصیل‌ترین باورها و ارزش‌های اسلامی و الهی است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: نقش حضرت زهرا (س) به عنوان فرزند در ارتباطش با پدر و مادر، به عنوان یک همسر، به عنوان مادر در تربیت فرزند، به عنوان شخصیتی که در سختی‌ها و خوشی‌ها بندگی خدا را کرد و به عنوان شخصیتی که فعالیت سیاسی انجام داد و در دفاع از حریم ولایت و ولی خدا، امیرالمؤمنین وارد صحنه شد، از موارد مهم ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) هستند که جامعه امروز به آن نیازمند است.

نظر شما