شناسهٔ خبر: 37887689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نیکزادی پناه در تذکر شفاهی:

ضرورت پرداخت خسارت به کشاورزان تولیدکننده خرمای مضافتی

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان تولیدکننده خرمای مضافتی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،حبیب الله نیکزادی پناه در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 8 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری خسارات زیادی به کشاورزان تولیدکننده خرمای مضافتی در بم، ریگان، فهرج و نرماشیر وارد شده که 80 هزار تن خرما از بین رفت.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس طبق گزارش کارشناسی پرداخت کمک بلاعوض به کشاورزان و سردخانه‌داران، تمدید بدهی‌های سررسید شده، استقرار مرکز تحقیقات خرمای مضافتی در شرق کرمان، پرداخت خسارت صد درصدی به کشاورزانی که حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند از جمله موضوعاتی است که باید توسط وزارتخانه یاد شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در تذکری به وزیر صمت تصریح کرد: تصمیم غیرکارشناسی در خصوص خرمای مضافتی از سوی وزارت یاد شده گرفته شده که کشاورزان و تجار را دچار آسیب خواهد کرد از این رو ضرورت دارد هر چه سریعتر این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در تذکری به وزیر کشور افزود: کشاورزان کرمانی در انتظار توجه سازمان مدیریت بحران برای رفع دغدغه‌ها و خسارات ناشی از آسیب دیدن محصول خرمای خود هستند./

پایان پیام

نظر شما