شناسهٔ خبر: 37885321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مردم استان مرکزی بیش از 12 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در استان مرکزی جمع آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، شاپور جلالی با اشاره به اهمیت ترویج زکات پردازی به عنوان یک واجب الهی در رفع محرومیت از جامعه اظهار کرد: پرداخت به موقع زکات در توانمندسازی اقشار کم بضاعت، کاهش آسیب‌های اجتماعی، احیای فرائض دینی و رفع گرفتاری و مشکلات فقرا و نیازمندان بسیار مؤثر است.

وی افزود: طی ۹ ماهه سال جاری ۱۲میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان زکات در استان مرکزی جمع آوری شده که به نسبت مشابه سال قبل با مبلغ هشت میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان رشد قابل توجهی داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در روستاها برای نیازمندان همان منطقه هزینه می‌شود، اضافه کرد: مؤدیان، زکات پردازان و عموم مردم خوب استان مرکزی می‌توانند با حضور در کمیته امداد از نزدیک در جریان اثر بخشی زکات در توانمندسازی و رفع مشکلات محرومان قرار گیرند.

جلالی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاهای استان گفت: این شورا متشکل از امام جماعت، دهیار، اعضای شورا و معتمدان روستایی است و مشاهده اثرات پرداخت زکات توسط مؤدیان و نظارت مردم بر نحوه هزینه‌کرد از اهداف تشکیل شورای زکات در روستا است.

 انتهای پیام/

نظر شما