شناسهٔ خبر: 37883874 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری از شنبه هفته آینده

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه از هفته آینده طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب‌های شهری و روستایی آغاز می‌شود و حکم سه مدیرعامل جدید در طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای کشور صادر شده است،‌ گفت: افزایش تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های سطحی افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمیدرضا جانباز در آیین  افتتاح طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب با بیان اینکه امروز آبرسانی به 74 روستا با جمعیت 145 هزار و 364 نفر انجام و این جمعیت را پوشش خواهد داد گفت: امروز با دستور رئیس جمهور آبرسانی به 74 روستا انجام شد که اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان داشته است.

وی افزود: اجرای 27 حلقه چاه، 62 کیلومتر خط انتقال و 116 کیلومتر شبکه توزیع نشان می‌دهد که تأمین آب پایدار یکی از اهداف بلند دولت در روستاها است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه در تعدادی از شهرستان‌ها اجرا و نصب تصفیه‌خانه‌ها با تکنولوژی نانوفیلتراسیون را در 14 شهرستان آغاز کرده‌ایم گفت: جمع‌آوری فاضلاب در روستاها آغاز شده به طوری که امروز شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه امامزاده داود به بهره‌برداری رسیده و با افتتاح این پروژه 395 روستا با جمعیت 750 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

جانباز با تأکید بر اینکه موضوع آبرسانی روستایی در کشور یک اتفاق بزرگ در دولت محسوب می‌شود گفت: این اقدام با سرعت خوبی در حال انجام است به طوری که در استان تهران در روستاها جمعیتی بالغ بر 750 هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده‌اند و به احتمال زیاد تصفیه‌خانه ششم و با عنایت رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید چرا که تجهیزات این تصفیه‌خانه از گمرک خارج شده و زودتر از برنامه افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های سطحی افزایش پیدا کند بنابراین به این سمت رفته‌ایم که تأمین آب شهرها و روستاها از آب‌های زیرزمینی کاهش و آب‌های سطحی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی پس از ماه‌ها تصویب از سوی دولت از شنبه هفته آینده یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور ایجاد و اجرایی خواهد شد، بنابراین حکم سه تن از مدیران عامل این شرکت‌ها نیز که مربوط به مدیران  آب و فاضلاب استان تهران، اصفهان و آذربایجان غربی صادر شده است.

انتهای پیام/ب

نظر شما