شناسهٔ خبر: 37872521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح واحد «مراقبت مداوم آغوشی مادرانه» در تبریز

نخستین واحد «مراقبت مداوم آغوشی مادرانه» تبریز در بیمارستان طالقانی این شهر افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی، رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: در این نوع مراقبت، نوزادان به صورت عمودی و با لباس خاص به سینه‌ی مادران چسبیده و بدون استفاده از انکوباتور، نوزادان نارس با دمای بدن مادران تا زمان بهبود آنها نگهداری می شود.
دکتر سروران افزود: واحد kmc یا بخش مراقبت مداوم آغوشی، با امکانات هتلینگ خاص و مشابه منزل خانواده‌ها در اختیار مادران قرار می‌گیرد تا مادران بتوانند مدت زمان زیادی را با آرامش در کنار نوزاد خود باشند.
وی ادامه داد: طرح kmc پایان نامه یکی از دانشجویان دکترای مامایی است که با همکاری تعدادی از اساتید مطرح داخلی و خارجی در بیمارستان طالقانی تبریز اجرا شده است.
دکتر سویل حکیمی دانشیار گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: تیم تحقیق، متشکل از کادر داخلی، دانشجوی محقق ایرانی ویک محقق و نظریه پرداز در این زمینه به نام« آنا برگ» است.
وی اضافه کرد: در این واحد تمامی امکانات رفاهی همانند خانه مادران برای انها مهیا شده تا در مدت مراقبت از نوزادان نارس، مادران بتوانند با فراغت بال به فعالیت های روزانه خود مثل: مطالعه، تماشای فیلم، کاراهای هنری، قدم‌زدن و استراحت بپردازند تا حس حضور در بیمارستان را نداشته باشند.
وی در خصوص فواید این طرح افزود: نوزادان از همان ابتدا در بالین مادر خود پرورش می‌یابند، و این نوع مراقبت، مرگ و میر نوزادان نارس و عوارض ثانوی تولدهای نارس را کاهش می‌دهد و موجب تکامل مغزی-عصبی نوزادان نارس به بهترین نحو شده و ضریب هوشی نوزادان را افزایش می‌دهد وهمچنین موجب افزایش شیر مادران می‌شود.

نظر شما