شناسهٔ خبر: 37872363 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه: ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید

تهران- ایرنا- معاون وزیر راه وشهر سازی گفت: امسال حدود ۹۷۰ کیلومتر خط آهن به بهره برداری رسید و پنج مرکز استان به خط ریلی وصل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی ذوب آهن، خیرالله خادمی در گردهمایی حمل و نقل ریلی فرصت ها، ظرفیت ها و رونق تولید در دانشگاه علم و صنعت افزود: امروز با ذوب آهن برای سه هزار کیلومتر، قرارداد خرید ریل امضا شده است.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: الان عمده حمل ونقل کشور جاده ای است در حالی که ساختار عمومی حمل و نقل کشور باید ریلی شود و یکی از پیش نیازهای این ساختار، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

 خادمی با بیان این که در سال های گذشته همه تجهیزات لازم  برای حمل و نقل ریلی را در اختیار داشتیم، گفت: تامین ریل یک معضل اساسی بود و گاهی امکان واردات هم نبود، اما امسال ذوب آهن و همراهی بخش های بهره بردار، تولید ریل انجام شد و اکنون در محور بستان آباد تبریز در حال استفاده است .

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور با اشاره به این که برای قرارداد با ذوب آهن اصفهان ، مناقصه برگزار شد و این شرکت در این مناقصه برنده شد، افزود: با موفقیت بزرگ تولید ریل در ذوب آهن , توسعه حمل و نقل ریلی به سرعت انجام می شود و برنامه وزارت راه وشهر سازی این است که یک شاخه ریل از خارج وارد نشود.

وی خاطرنشان ساخت: تامین مالی در بخش ریل می تواند تولید کننده و ریل را بیشتر از پیش به تولید و استفاده از ریل داخلی ترغیب کند و هزینه واردات بسیار بیشتر از هزینه خرید داخل است .

نظر شما