شناسهٔ خبر: 37872013 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی مشارکت داشتند 

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در برگزاری کنگره ملی نقش امام راحل در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید این استان مشارکت داشتند.

صاحب‌خبر -

سردار «محسن کریمی» روز دوشنبه در هجدهمین نشست گام دوم کنگره شهدای استان مرکزی، افزود: تجلیل و تقدیر از دست اندرکاران کنگره در قالب یک اجلاسیه و با ۲ هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره ۱۷ بهمن ماه جاری با حضور سردار حسین دهقان وزیر اسبق دفاع برگزار می شود. 
وی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی در بخش های مختلفی دستاوردهای بزرگی ایجاد کرد و با برگزاری اجلاسیه های تخصصی و قشری همه افراد درگیر کار شدند اما توجه به خانواده های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران و محرومیت زدایی از مهمترین دستاوردهای کنگره است که در این حوزه ها کارهای بزرگ و قابل توجه انجام داده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: گام اول کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با ۱۶ اجلاسیه ؛ سنگر سازان بی سنگر،کارگری، مدافعان حرم، دانش آموزان، شهدای گمنام، پیشکسوتان جهاد و شهادت، طلاب و روحانیون، ورزشکاران، بانوان، امیران وشهدای ارتش، جامعه پزشکی،مهندسی رزمی، دانشگاهیان، نقش امام خمینی(ره) و اجلاسیه اصلی انجام شد که طبق بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای ستاد کنگره گام دوم با قوت ادامه پیدا می کند.
سردار کریمی بیان کرد: امروز همه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون پاک شهدا است و لذا همه ما مدیون آنها هستیم و به همین جهت باید استوار و محکم در این مسیر قدم برداریم و نگذرایم خون شهدای انقلاب پایمال شود.
وی گفت: اجلاسیه خادمان شهدا با محوریت تجلیل از خادمین شهدایی که در طول کنگره دلسوزانه کمک رسانی کردند یک ضرورت است چراکه کار آنها متصل به راه شهدا است و همه باید در جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب به خصوص ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تلاش کنیم.
جمعیت پیش بینی شده برای اجلاسیه خادمان شهدا بیش از ۳ هزار نفر است و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در ذیل برنامه های کنگره کمک کرده اند که در کنار این اجلاسیه برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه دستاوردهای کنگره، برگزاری تئاتر و سرود پیش بینی شده است.
کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی مهرماه امسال با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.

نظر شما