شناسهٔ خبر: 37871983 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کردستان عراق خواستار ادامه حمایت های ائتلاف جهانی مبارزه با داعش شد

تهران - ایرنا - «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز (دوشنبه) در دیدار با هیئت پارلمانی از آلمان خواستار ادامه حمایت های ائتلاف جهانی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا از نیروهای پیشمرگه کردستان و ارتش عراق شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ملی عراق، بارزانی با تشکر از دولت و پارلمان آلمان برای ازسرگیری آموزش نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان، با یادآور شدن خطر احتمالی داعش و ظهور مجدد این گروه تروریستی بر اهمیت ادامه حمایت های ائتلاف بین المللی از ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه تاکید کرد.

هیئت پارلمانی آلمانی نیز به جایگاه اقلیم کردستان به عنوان عامل ثبات در عراق و منطقه اشاره کرد و از آمادگی برلین برای گسترش روابط با اربیل به خصوص در زمینه های سرمایه گذاری و تجارت خبر داد.

به گفته منابع خبری حدود ۳۰۰ نظامی آلمان در قالب ائتلاف جهانی مبارزه با داعش در دو پایگاه نظامی در نزدیکی بغداد و اربیل مستقر هستند.

پیش از این «نیچروان بارزانی» رییس اقلیم کردستان عراق در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفته بود که اکنون زمان مناسبی برای خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از عراق نیست و این کشور به حمایت همسایگان و دوستان خود در جامعه جهانی نیاز دارد.

بارزانی با بیان اینکه اربیل نمی خواهد اقلیم کردستان و عراق به میدان جنگی برای حل و فصل اختلافات و تصفیه حساب ها تبدیل شود، گفته بود که معتقدیم جنگ علیه تروریسم همچنان پایان نگرفته و اقلیم کردستان و عراق همچون گذشته به کمک نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا نیاز دارند.

بارزانی و ترامپ همچنین چهارشنبه گذشته در حاشیه نشست جهانی اقتصادی در داووس سوئیس با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ در این دیدار ضمن تشکر از همکاری‌های اقلیم کردستان عراق با آمریکا و تاکید بر اهمیت نفت و مبارزه با داعش، حضور نیروهای آمریکایی برای مراقبت و امنیت میادین نفت در این منطقه را ضروری دانست.

سخنان مقامات کردستان عراق برای باقی ماندن نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حالی مطرح می شود که در پی شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر که با دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صورت گرفت، پارلمان عراق پانزدهم دی‌ماه طرح خروج نیروهای ‌آمریکایی‌ها از خاک این کشور را به تصویب رساند.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت موقت عراق نیز در جلسه رأی‌گیری پارلمان این کشور خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت که منافع عراق و آمریکا ایجاب می‌کند نیروهای خارجی خاک عراق را ترک کنند.

نظر شما