شناسهٔ خبر: 37871596 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

هیچگونه تلفاتی در پرندگان مهاجر تالاب میقان مشاهده نشده است

اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تلفات پرندگان تالاب میانکاله مازندران گفت: طبق پایش صورت گرفته، در تالاب میقان اراک هیچ گونه تلفات غیرعادی در پرندگان مهاجر مشاهده نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی روز دوشنبه، در رابطه با بروز تلفات گسترده در پرندگان تالاب میانکاله مازندران طی روزهای اخیر و اینکه آیا در تالاب میقان اراک هم امکان بروز این تلفات وجود دارد یا نه؟ اظهار داشت: با توجه به رصدهای به عمل آمده اداره کل محیط زیست استان، طی مدت اخیر در تالاب میقان اراک هیچ گونه تلفات پرندگان مهاجر مشاهده نشده و اگر هم تلفاتی وجود داشته مکانیکی و فیزیکی در اثر برخورد با تیرهای برق بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: هر سال دسته‌ای از پرندگان مهاجر که مقاومت بیشتری نسبت به سرما دارند، در تالاب میقان می‌مانند و دسته‌ای نیز که مقاومت کمتری دارند با شروع سرما به عرض‌های پایین‌تر و نقاط گرم‌تر مانند تالاب حورالعظیم خوزستان که امسال آبگیری خوبی هم داشته پرواز می‌کنند.

وی با اشاره به تلفات پرندگان مهاجر در میانکاله گفت: هنوز دامپزشکی علت این تلفات را مبنی بر بروز بیماری یا عامل دیگر اعلام نکرده است. در این فصل پرندگان از تالاب میانکاله به تالاب میقان مهاجرت نمی‌کنند و اگر مساله یا اتفاقی هم در پرندگان مهاجر آن تالاب وجود داشته باشد، تالاب میقان را درگیر نمی‌کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: در این فصل موضوع مهاجرت معکوس پرندگان به وجود می‌آید و بخشی از پرندگان مهاجر تالاب میقان به دیگر نقاط می‌روند.

نظر شما