شناسهٔ خبر: 37870627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افزایش ۴۰ درصدی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در اردبیل

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل با افزایش ۴۰ درصدی از ۶۶۳ پرونده در سال ۹۷ به ۹۳۳ پرونده در سال ۹۸ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحیمی آذر ظهر امروز در جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز که در سالن جلسات دادگستری کل استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان اردبیل با افزایش ۴۰ درصدی از ۶۶۳ پرونده در سال ۹۷ به ۹۳۳ پرونده در سال ۹۸ رسیده است و میزان وصول مبالغ از این بخش نیز از ۲۲ میلیارد ریال سال ۹۷ به ۳۴ میلیارد ریال در سال ۹۸ با افزایش ۵۴ درصدی مواجه شده است.

وی افزود: برای رسیدگی سریع و به موقع و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز از ۱۱۷ روز به ۳۳ روز کاهش یافته است و در کنار آن در حوزه کالاهای سلامت محور نیز گشت مشترک با سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی انجام یافته که منجر به کشف کالاهای قاچاق در این حوزه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: در حوزه کارت های بازرگانی و تخلفات در این حوزه نیز در حال حاضر ۱۰ پرونده در این بخش وجود دارد و اقداماتی در راستای رسیدگی به این پرونده‌ها انجام یافته است.

افزایش ۹۹ درصدی ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز

جواد تقوی، رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل نیز اظهار کرد: در سال‌جاری در کشفیات قاچاق کالا از لحاظ ارزش ریالی با افزایش ۹۹ درصدی مواجه شده و در حال حاضر ۲۴ میلیارد تومان ارزش ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز بوده است.

وی گفت: در خصوص تشکیل پرونده‌های شاخص بالای ۵۰۰ میلیون تومان با افزایش ۷۵ درصدی مواجه بوده و در کنار آن در سال‌جاری ۸ باند قاچاق متلاشی شده است و کشفیات در حوزه لوازم آرایشی با افزایش ۱۸ درصدی، مواد خوراکی با افزایش ۱۰۰ درصدی و هم‌چنین کشفیات در حوزه دارو نیز با افزایش ۳۰ درصدی مواجه بوده است.

انتهای پیام/3463/617

نظر شما