شناسهٔ خبر: 37868220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان بیان کرد

سرمایه گذاری بنگلادشی ها درخواجه نفس/وجود۳۲۰۰۰ مهاجرافغان دراستان

گرگان- رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان از ورود سرمایه گذاران بنگلادشی به گلستان برای بازدید از خواجه نفس خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار امیرشاهی بعدازظهر دوشنبه در نشست خبری دهه فجر گلستان اظهارکرد: کار خبرنگاران به لحاظ سیاسی و امنیتی بسیار ارزشمند بوده و پیچیده ترین کار در تنویر افکار، مختص کسانی است که فکر و اندیشه را به جامعه تزریق می کنند.

وی بیان کرد: آمار بالای زندانیان گلستانی در کشورهای ترکیه، ترکمنستان، عراق، آذربایجان، عمان، امارات و قطر را شاهد هستیم که یا به صورت تغافل و یا تعمد اتفاق افتاده است.

امیرشاهی بدون اشاره به آمار گفت: اکثر این افراد، زنان خانه دار بوده و اتهام آنها مواد مخدر، روانگردان، مرفین، مشتقات شیشه ای، سیگار و غیره است.

وی تأکید کرد: مهاجران به کشورهای همسایه باید قبل از سفر با وزارت امور خارجه مشورت کرده و قوانین آن کشور را مطالعه کنند و اگر هم در آن کشور گرفتار شدند، صادقانه صحبت کنند زیرا عدم صداقت جرم آنها را سنگین تر می کند.

امیرشاهی ادامه داد: ۲۳ سال از عمر دفتر وزارت خارجه در گلستان می گذرد و کارهای حقوق و کنسولی و تأیید اسناد در اداره این وزارت انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز شهروند گلستانی به راحتی می تواند اسناد خود را با کمترین هزینه تأیید کند، گفت: ۳۲ هزار افغانی در گلستان وجود دارد که تنها ۲۷ هزار نفر آنها دارای کارت اقامت هستند.

امیرشاهی با بیان اینکه هفت هزار قزاق در گلستان وجود دارد، اظهارکرد: طی پنج ماه ۶۰ بار ملاقات با مسئولان استانی داشتیم و در حال حاضر پیگیر خروجی ملاقات ها هستیم.

وی گفت: امروز برخی از مسئولان به دنبال گرفتن عکس، فیلم و پوستر و غیره بوده و به دنبال خروجی آن نیستند. اگر ملاقاتی خروجی نداشته باشد هیچ ارزشی هم نخواهد داشت.

امیرشاهی گفت: سفر هیئتی از ساراتوف روسیه را طی این مدت به گلستان شاهد بودیم و ملاقات هایی با اتاق بازرگانی و استانداری صورت گرفت و راه های همکاری تجاری و اقتصادی بررسی و مقرر شد که هیئتی از گلستان به ساراتوف روسیه اعزام شود.

وی از سفر سفیر نماینده سازمان ملل در مناطق سیل زده خبرداد و افزود: همچنین سفر هیئتی از وزارت خارجه به استان انجام شد و مقرر شده بود که یک هنرستان فنی و حرفه ای در مناطق سیل زده گلستان ایجاد شود اما به دلایلی متوقف شده است.

امیرشاهی گفت: دیدار سفیر بنگلادش از گلستان انجام شد و خروجی آن ورود سرمایه گذار از بنگلادش است که برای ایجاد بندر خواجه نفس فردا وارد گلستان شده و از آن مکان بازدید خواهند کرد.

امیرشاهی از تأخیر پرواز گلستان به اکتائو خبرداد و ادامه داد: کمک به برگزاری نمایشگاه بین المللی اقوام و ورود ۱۸ سفیر، کاردار و غیره به گلستان، صدور ۷۰۰ سند در زمینه اقتصادی، دانشجویی، تجاری، درمان و غیره همچنین ۱۵۰ تأیید کنسولی برای مهاجران افغانی بخشی از اقدامات ما در مدت مدیریت جدید است.

وی ضمن تسلیت ایام فاطمیه افزود: حضرت فاطمه (س) نمونه یک انسان کامل بوده و هر جا که نامی از ایشان آمده به عنوان یک شخصیت جامع نگر معرفی شده است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان گفت: انقلاب اسلامی در رسانه ها خارجی و داخلی باید به گونه ای مطرح شده که حقایق را بیان کند.

وی افزود: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید آنچه که برای انقلاب افتاده آن را مطرح کرده و انقلاب گوهر گرانبهایی بوده که نتیجه دین و فرهنگ ما است.

امیرشاهی ادامه داد: تاریخ نگاران غربی خطاب به ترامپ گفتند که در سال های نزدیک مقامات آمریکایی مجبور هستند در برابر ایران سر سازش فرود بیاورد زیرا ایران به قدرت برتر در منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

وی به برخی از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و غیره اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات لایه های پنهان هستند که بزودی برطرف می شود.

امیرشاهی ادامه داد: رسیدن ایران به نانوتکنولوژی، خودکفایی در بسیاری از زمینه ها، نه گفتن به استکبار، تکنولوژی موشک بالستیک، انتشار وحدت در خاورمیانه و غیره بخشی از پیشرفت انقلاب است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان بیان کرد: ایران در عراق، سوریه، یمن، لبنان و در آفریقا حضور دارد و این حضور نیازمند هزینه و مشکلات است.

امیرشاهی افزود: گلستان استان مهم و فوق العاده از نظر استراتژیکی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی است و ۱۷ قوم در آن زندگی می کنند و ۴۰ درصد آنها اهل سنت هستند.

وی به سرزمین های مکمل اشاره کرد و گفت: یک قوم بر اثر خط سیاسی به دو ناحیه تقسیم شده و پنج نقطه در کشور مانند سیستان، آذربایجان، گلستان و خوزستان چنین موقعیتی دارند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با بیان اینکه وظیفه ما تسهیل کار تجار بازرگانان و صاحبان حِرَف در گلستان است، گفت: آمریکا در چند سال اخیر خسارات زیادی به کشور وارد کرده و شهادت سردار سلیمانی خسارت معنوی بود که استکبار به ایران وارد کرد.

نظر شما