شناسهٔ خبر: 37867402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اخبار ورزشی ۱۴:۳۰، دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

کوبی برایانت - ستاره سابق بسکتبال ان بی‌ای، در سانحه‌ی سقوط بالگرد جان خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
مهمترین عناوین اخبار ورزشی ۱۴:۳۰ امروز اختصاص دارد به:

* جامعه ورزش با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.
 
 
<div id="video-display-embed-code_266279" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/765253/266279?width=400&height=300"></script></div>
 

 
* هفته بیست و دوم لیگ برتر بسکتبال امروز برگزار می‌شود. در مهم‌ترین بازی این هفته از رقابت‌ها، شهرداری گرگان از مهرام پذیرایی می‌کند. هر دو از تیم‌های مدعی این فصلند که تقریبا حضورشان در مرحله پلی آف را هم قطعی کرده اند، اما در تلاش برای کسب حداکثر امتیاز در دیدار‌های باقی مانده نیم فصل دوم هستند تا با جایگاهی بهتری وارد مرحله بعدی رقابت‌ها شوند. در دیگر دیدار‌های این هفته از رقابت ها، پتروشیمی بندرامام با مس کرمان، نفت آبادان با توفارقان آذرشهر، آویژه صنعت مشهد با شیمیدر قم، شهرداری بندرعباس با شورا وشهرداری قزوین، نیروی زمینی تهران با اکسون تهران و رعد پدافند هوایی شهرکرد با ذوب آهن اصفهان مصاف می‌دهند.

* کوبی برایانت - ستاره سابق بسکتبال ان بی‌ای، در سانحه‌ی سقوط بالگرد جان خود را از دست داد. برایانت ۴۱ ساله به همراه جیانا دختر ۱۳ ساله اش و ۷ نفر دیگر در یک سفر شخصی بودند که بالگرد آن‌ها در منطقه‌ای به نام کالاباساس نزدیکی لس آنجلس دچار سانحه شد و سقوط کرد. کوبی، ۲۰ سال به صورت حرفه‌ای در لیگ بسکتبال ان بی‌ای و تیم لس آنجلس لیکرز بازی کرد و بعد از کریم عبدالجبار، کارل مالون و لبران جیمز، چهارمین بازیکن امتیازآور در تاریخ مسابقات NBA بود.

* چند خبر کوتاه:
...
کاروان تیم فوتبال استقلال ایران برای بازی با الریان قطر به دوحه رسید. دو تیم سه‌شنبه در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. اعضا و کادر فنی تیم فوتبال شهرخودرو کشورمان هم برای دیدار با السیلیه قطر در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا صبح امروز دوبی را به مقصد دوحه ترک کردند. دیدار دو تیم فردا از ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه در ورزشگاه حمدبن خلیفه برگزار خواهد شد.
...
سرمربی تیم ملی کاراته بانوان با بیان اینکه سهمیه عباسعلی و بهمنیار در المپیک ۲۰۲۰ قطعی شده است، افزود: با این حال ما سه مرحله دیگر برای کسب سهمیه المپیک در پیش داریم و می‌توانیم تعداد سهمیه‌ها را به سه برسانیم.
...
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، شجاع خلیل زاده از تیم پرسپولیس و محمدرضا خانزاده از تیم تراکتور را به دلیل تخلف در بازیِ دیروزِ دو تیم، تا اطلاع بعدی از حضور در مسابقات محروم کرد.
...
وزیر ورزش و جوانان، مازیار ناظمی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی منصوب کرد. دوره ریاست چهار ساله محمود صیدانلو در سمت ریاست این فدراسیون به پایان رسیده است.
...
با درخواست کادر فنی تیم ملی و پس از بررسی نحوه قضاوت داوران، نتیجه دیدار کشتی میثم نصیری با امیر حسین مقصودی در جام تختی ۷ به ۶ به سود مقصودی تغییر کرد. میثم نصیری به عنوان نفر اول وزن ۶۵ کیلوگرم این رقابت‌ها معرفی شده بود.
...
بر اساس اعلام سایت فدراسیون جهانی اسکی، زمان برگزاری رقابت‌های آلپاین قهرمانی جوانان آسیا از اسفند ماه ۹۸ به ۲۵ فروردین ۹۹ تغییر یافت. این مسابقات به میزبانی کشورمان در پیست دیزین برگزار خواهد شد.؛ و ... در بسکتبال حرفه‌ای ان بی ای، تیم‌های دنور، تورنتو، ممفیس، کلیپرز، آتلانتا، نیویورک، نیواورلینز و پورتلند موفق به شکست حریفانشان شدند.

* رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا با صعود تیم و زورف به یک چهارم و حذف مِدوِدِف پیگیری شد. در ادامه مرحله یک هشتم پایانی نخستین گرند اسلم سال ۲۰۲۰، امروز دانیل مِدوِدِف - نفر چهارم رده بندی جهانی - برابر استانیسلاس واورینکا با نتیجه ۲ به ۳ مغلوب و حذف شد، دومنیک تیم - تنیسور شماره پنج جهان - در ۳ ست پیاپی گال مونفیل را از پیش رو برداشت و الکساندر زورف ۳ به صفر آندری روبلِف را از دور رقابت‌ها کنار زد.

* رئال مادرید، صدر جدول لیگای اسپانیا را از بارسلونا گرفت. در آخرین بازی‌های هفته بیست و یکم این رقابت‌ها، رئال مادرید با تک گلِ ناچو میزبانش وایادولید را شکست داد و با ۴۶ امتیاز به صدر جدول رفت.
درچارچوب هفته بیست ویکم سری آ ایتالیا، دیشب ناپولی ۲-۱ ازسد یوونتوسِ صدرنشین گذشت و دومین باخت فصل را به این تیم تحمیل کرد. در بازی‌های پایانی هفته نوزدهم بوندس لیگای آلمان، وردربرمن با ۳ گل مغلوب هوفن هایم شد و بایرلورکوزن ۳ به صفر دوسلدورف را شکست داد؛ و در ادامه دور چهارم جام حذفی انگلیس، منچسترسیتی با ۴ گل بر فولام پیروز شد، منچستریونایتد با ۶ گل میزبانش ترانمِیر را درهم کوبید و شروزبری و لیورپول ۲ -۲ مساوی شدند که این بازی در آنفیلد تکرار خواهد شد.

* و حاشیه فوتبال جهان ...
 
 
<div id="video-display-embed-code_266280" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/765253/266280?width=400&height=300"></script></div>


* رالی مونت کارلو با قهرمانی راننده تیم هیوندای به پایان رسید. درپایان هشتاد و هشتمین دوره این رقابت‌ها که اولین مرحله از فصل ۲۰۲۰ رالی قهرمانی جهان به شمار میرود، تیری نوویل بلژیکی از تیم هیوندای با زمان ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۶ دهم ثانیه قهرمان شد، سباستین اوژیه فرانسوی از تیم تویوتا با ۱۲ ثانیه و ۶ دهم ثانیه اختلاف، در مکان دوم ایستاد و هم تیمی اش - الفین اوانزِ انگلیسی عنوان سوم را کسب کرد.

نظر شما