شناسهٔ خبر: 37863078 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون گردشگری:

گردشگری کشور به ریکاوری نیاز دارد

تیموری، گردشگری را مزیت مطلق کشور عنوان کرد و گفت: برای ترمیم و ریکاوری تصویر گردشگری کشور بخش خصوصی و دولتی باید به هم کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، «ولی تیموری» در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران که ظهر امروز در هتل لاله تهران برگزار شد، گفت: صنایع دستی و میراث فرهنگی جزو لاینفک گردشگری هستند.

 

معاون گردشگری کشور با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت همزمان گفت: قرار است هر استان با تمام ظرفیت صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری خود در این نمایشگاه حضور یابند.

 

وی زمان برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران را 23 تا 26 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: همزمان با اولین روز نمایشگاه از برند گردشگری ایران رونمایی خواهد شد.

 

تیموری میهمان نوازی ایرانیان را اولین و جذاب ترین آیتمی عنوان کرد که از سوی گردشگران خارجی مورد توجه است و افزود: امروز گردشگری در روند جهانی خود از گردشگری انبوه عبور کرده و به صورت کاملا تخصصی به پیش می رود.

 

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی، گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی و شهری از رویکردهای تخصصی در بخش گردشگری است که همه اینها در مجموعه نمایشگاهی از ظرفیت های گردشگری کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی نمایشگاه ظرفیت های کشور است، گفت: استانداران، فرمانداران، شورایاران و دهیاری ها مانند سال های گذشته باید در نمایشگاه حضور یابند.

 

تیموری با اشاره به وقایع و رخدادهای تلخ اخیر در کشور گفت: صنعت گردشگری چین با شیوع بیماری کرونا به صفر رسیده است و یا در استرالیا به دلیل آتش سوزی های گسترده صنعت گردشگری آن گونه که باید رونق ندارد و باید بپذیریم این اتفاقات بخشی از واقعیت های صنعت گردشگری است.

 

وی تاکید کرد: حوزه ها و حاشیه های غیر تخصصی که صنعت گردشگری را تحت تاثیر قرار می دهد، خارج از اراده ما است اما آنچه که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که همه کنار هم ایستاده ایم و می خواهیم تصویر گردشگری کشور را ترمیم کنیم.

 

معاون گردشگری ادامه داد: بخش خصوصی و دولتی در کنار ظرفیت های همه حوزه ها باید برای ترمیم تصویر گردشگری کشور اقدام کنیم.

 

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری ایران ظرفیت بالایی دارد، گفت: با برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به دنبال آن هستیم تا برنامه ای برای ریکاوری و ترمیم تصویر گردشگری در پیش بگیریم.

 

تیموری افزود: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه صنایع دستی تهران همزمان با جشن دهه فجر افتتاح می شوند و این بیانگر آن است که با طیف میهمانانی که از استان ها و کشورهای مختلف و سازمان های جهانی در این مراسم حضور دارند، این پیام را به دنیا بدهیم که گردشگری ایران نشاط دارد و آماده ارایه خدمات مهمان نوازی برای همه گردشگران است.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد آسمان ایران امن است، گفت: گام دوم در ترمیم تصویر آسیب دیده گردشگری این است که از ارجاع به خبرهای تلخ گذشته دوری کنیم و برای اعتمادسازی و اطمینان بخشی کار کنیم که برنامه هایی در این راستا آغاز کرده ایم.

 

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه ویژگی صنعت گردشگری ایران این است که در تلاطم امواج پیش می رود، تصریح کرد: سال 97 حدود هفت میلیون و 800 هزار گردشگر ورودی داشته ایم که نسبت به سال پیش از آن 52 درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که در 10 ماهه سال جاری هفت میلیون و 800 هزار گردشگر ورودی داشته ایم.

 

تیموری با اشاره به مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری گفت: در شرایط اقتصادی کشور دولت با مصوبه بیمه راهنمایان گردشگری به کمک صنعت گردشگری کشور آمده است.

 

تیموری گفت: معافیت از مالیات تورهای ورودی را از مجلس گرفته ایم و پیش از این نیز قانون معافیت بر درآمد تورهای گردشگری ورودی را گرفته بودیم.

 

وی گردشگری را مزیت مطلق جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: اگر در حوزه گردشگری دیر اقدام کنیم، فرصت ها را از دست می دهیم؛ بنابراین باید هرچه زودتر گردشگری را توسعه دهیم تا از فواید و سود آن بهره مند شویم.

 

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در شرایط سخت باید بتوانیم صنعت گردشگری را مدیریت کنیم، گفت: با درک شرایط کشور و منابع محدودی که داریم، صنعت گردشگری را به کشور بر می گردانیم و این صنعت، صنعتی نیست که با اتفاقات اخیر دچار تلاطم جدی شود.

 

تیموری گفت: 80 میلیون نفر جمعیت یعنی ترنوبل اقتصادی بسیار بزرگ که اگر به جریان بیفتد، ثروت عظیمی تولید می کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به گردشگری داخلی نیز گفت: در کنار آنکه به گردشگری ورودی توجه داریم، نباید از گردشگری داخلی که یک مسئله مهم است، غافل بمانیم.

 

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه باید چالش های موجود گردشگری داخلی را حل کنیم، افزود: گردشگری داخلی رونق دارد، سفر انجام می شود اما باید فرهنگ سفر در میان مردم شکل بگیرد و تاسیسات و زیرساخت های گردشگری مهیا شود که این امر به همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی نیاز دارد و باید با ارایه مجموعه پکیج های ترویجی مردم را به این سمت هدایت کنیم که از تور برنامه ریزی برای سفر استفاده کنند.

پایان پیام/ 47

نظر شما