شناسهٔ خبر: 37858921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

کشتی بوشهر-قطر همچنان در لنگرگاه منتظر است

زهره عرب

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: مشکل اصلی کشتی مسافری بوشهر قطر که تقریبا شش ماه پیش قرار بود مسافر و بار بین بوشهر، قطر و دبی جابجا کند کمبود سوخت بوده که همچنان پابرجا است.

صاحب‌خبر -

سیاوش ارجمندزاده پیش از ظهر دوشنبه 7 بهمن ماه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: مسئولان در خصوص کشتی بوشهر قطر قول هایی داده اند و ما منتظر تحقق این قول ها هستیم. این کشتی هم اکنون در لنگرگاه بوشهر همچنان منتظر است و بستگی به سرمایه گذار دارد که تا چه زمانی می تواند این شرایط را تحمل کند چون برای هر روز متقبل هزینه می شود. 

وی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه مجتمع بندری نگین و اضافه شدن ۸ میلیون تن، ظرفیت تردد بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

با اشاره به ورود سه کشتی حامل کالاهای اساسی در مدت اخیر گفت: با افزایش دسترسی ها تعداد این کشتی ها نیز بیشتر خواهد شد. 

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه تقریبا در بندر بوشهر رسوب کالا نداریم و تنها مشکل خودروها وجود دارد که بخشی از این مشکلات مربوط به قوانین گمرکی است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره خروج قطعات کشتی رافائل عنوان کرد: عملا مشاهده نکرده ایم که تجهیزات و امکاناتی برای خروج قطعات رافائل در آن محل مستقر شده باشد و اینکه یک کلیپ منتشر شود دلیل محکمی نیست و البته از نظر ما این کلیپ واقعی نیست.

ارجمندزاده تاکید کرد: تاکنون مجوزی برای خروج قطعات رافائل اخذ نشده و ما به طور منظم در آن محل گشت دریایی داریم و چنین موردی مشاهده نشده است.  

وی افزود: همین الان ما در ساحل بندرگاه خارج سازی کشتی مغروق را داریم که مشکلاتی را برای صیادان ایجاد کرده است و خود ما به عنوان متولی تامین ایمنی دریایی این کار را انجام می دهیم. 

این مسئول با اشاره به صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و مشتقات نفتی از بندر بوشهر اظهار کرد: عمده صادرات بندر بوشهر به کشور قطر و کشورهای حوزه خلیج فارس و مشتقات نفتی صادره از بوشهر نیز معمولا به امارات ارسال می شود که مقصد نهایی آن امارات نیست بلکه از آنجا به مقاصد دیگر صادر می شود. 

انتهای پیام

نظر شما