شناسهٔ خبر: 37854705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تصویب سومین پژوهانه کرسی پژوهشی مرکز حافظ‌شناسی

سومین پژوهانه (گرنت) کرسی پژوهشی حافظ، در مرکز حافظ‌شناسی با حمایت «دکتر زهرا رنجبری» در بهمن‌ماه امسال به‌تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بر اساس اهداف بلندمدتِ مرکز حافظ‌شناسی مبنی‌بر توسعه‌ی پژوهش‌های علمی در پیوند با حافظ و جذب و حمایت از پژوهشگران مستعد و توانا، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز حافظ‌شناسی و زهرا رنجبری، در قالب «پژوهانة دکتر زهرا رنجبری» تنظیم شد.

به موجب این تفاهم‌نامه زهرا رنجبری، سالانه ۱۲۰ میلیون ریال به‌عنوان پژوهانه (گرنت)، در اختیار مرکز حافظ‌شناسی قرار می‌دهد و مرکز حافظ‌شناسی سالانه یک نفر را در قالب قرارداد یک‌ساله یا دو نفر را در قالب قرارداد شش‌ماهه - به شرط داشتن طرح پژوهشی مورد پذیرش – به‌کار گیرد.

طبق فراخوان مرکز حافظ‌شناسی، دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری یا پژوهشگران و هنرمندان واجد شرایط، با ارائه‌ی طرح پژوهشی و تصویب در شورای علمی مرکز حافظ‌شناسی می‌توانند از دوره‌ی شش‌ماهه یا یک ساله‌ی «پژوهانة دکتر زهرا رنجبری» بهره‌مند شوند.

متقاضیان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را به‌منظور بررسی و ارزیابی به‌نشانی ایمیل مرکز حافظ‌شناسی (hafezstudies@gmail.com) ارسال کنند.

یادآور می‌شود، اولین پژوهانة مرکز حافظ‌شناسی با حمایت «دکتر زهرا طاهری» در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ و دومین پژوهانة آن با حمایت «مهندس بهرام بزرگ» در شهریورماه ١٣۹٨ به‌تصویب رسید و هم‌اکنون با طرح‌های مصوّب در حال اجراست.

پژوهانه یا گرنت پژوهشی، تخصیص اعتباری ویژه برای تقویت علمی پژوهشگران ممتاز و مستعد دانشگاهی و توسعه‌ی کیفی پژوهش‌های بنیادی و کاربردی است و در جهان امروز، رواج تام دارد.

مرکز حافظ‌شناسی که نهادی فرهنگی، مستقل و غیردولتی است، از سال ۱۳۹۶ موفق به دریافت کرسی پژوهشی حافظ و مجوّز رسمی جذب پژوهشگر پسادکتری شده است. افزون بر این در سال جاری نیز موفّق به‌تأمین اعتبار و اعطای سه پژوهانة علمی شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما