شناسهٔ خبر: 37854060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت

حدود ۸۰ درصد پوشاک مصرفی کشور در داخل تولید می شود

محرابی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد پوشاک مصرفی کشور در داخل تولید می شود، گفت: در ۲ سال اخیر روند رو به رشد در صنعت نساجی به دلیل افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات و حمایت از بخش تولید بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، افسانه محرابی شب گذشته (یکشنبه 6 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت پوشاک به ارائه توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه حدود 80 درصد پوشاک مصرفی کشور در داخل تولید می شود، گفت: در 2 سال اخیر روند رو به رشد در صنعت نساجی به دلیل افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات و حمایت از بخش تولید بوده است.

 

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت با بیان اینکه در سال جاری 50 هزار تن به ظرفیت تولید نخ های سیستم پنبه ای اضافه شده است، گفت: برای ریسندگی الیاف پنبه امسال 12 واحد ساخته می شود که تا کنون هشت واحد به بهره برداری رسیده است و چهار واحد نیز تا پایان سال به چرخه تولید وارد می شود.

 

محرابی با اشاره به تولید 60 هزار تن پنبه در داخل کشور گفت: نیاز داخلی کشور 80 هزار تن پنبه است و از این رو نمی توانیم در واردات پنبه ممنوعیت داشته باشیم البته در نخ های پلی استر به واردات نیاز نداریم و در حال تکمیل دستورالعمل واردات پوشاک برای محدود کردن بیش از پیش قاچاق هستیم.

 

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صمت در ادامه با اشاره به نظارت هایی که از سوی این وزارتخانه در بخش تأمین مواد اولیه و قیمت ها در چرخه تولید پوشاک انجام می شود، گفت: شناسه دار کردن تولیدات پوشاک برای مقابله با قاچاق در حال انجام است و از تولید کنندگان می خواهیم به این طرح بپیوندند. همچنین کارگروه نخ برای نظارت و مدیریت واردات ایجاد شده است و تعرفه های واردات نخ؛ تعرفه های خوبی است./

پایان پیام/ 50

نظر شما