شناسهٔ خبر: 37821948 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران خبر داد؛

تهیه مدل سه بعدی و نقشه پایه از حریم شهر تهران

فرجود گفت: از حریم شهر تهران عکس برداری و مدل سه بعدی تهیه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران که با حضور مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به اینکه گام اول هوشمندسازی تهران چندی پیش آغاز شد، گفت: ما در ادامه مسیر هوشمندسازی پایتخت کارتابل شهری را افتتاح کردیم که در آن موضوع حریم نیز تعریف شد، اما باید گفت که بحث حریم موضوعی بسیار مهم است که باید مدیریت شود، زیرا حاشینه نشینی و تراکم جمعیت در نقاط مختلف را درگیر می‌کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر اطلاعات زیادی برای پایش حریم شهر تهران نداریم و لزوم داشتن سامانه پایش حریم امری اجتناب ناپذیر است.

فرجود در تشریح دیگر اقدام‌های مدیریت شهری در حوزه پایش حریم، بیان کرد: عکس برداری و تهیه مدل سه بعدی و نقشه پایه از حریم از دیگر اقداماتی است که در حوزه حریم برای بار اول صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: سامانه جامع مدیریت و کنترل شهرداری و سرویس‌های مرتبط با نام سورنا از جمله بحث حریم بان و شهربان از دیگر اقدام‌هایی است که برای مقابله با تخلفات در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: موضوع حریم به بحث شهرسازی هوشمند تأکید دارد و امیدواریم در سال ۹۹ بتوانیم هرچه بیشتر به سمت هوشمندسازی و مدیریت یکپارچه پیش برویم.

فرجود با تأکید بر اینکه تخلفات در حوزه حریم موضوعی جدی است، گفت: در فضای سامانه یکپارچه می‌توان از شکل گیری بسیاری از این تخلفات جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

نظر شما