شناسهٔ خبر: 37820152 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مستند «پیوند زندگی» در شبکه العالم تولید شد

تهران- ایرنا- جدیدترین مستند شبکه العالم با عنوان «پیوند زندگی»، به معرفی بیمارستان بوعلی شیراز، مرکز پزشکی پیشتاز در پیوند اعضا در خاورمیانه می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

جدیدترین مستند شبکه العالم با عنوان پیوند زندگی، به معرفی بیمارستان بوعلی شیراز، مرکز پزشکی پیشتاز در پیوند اعضا در خاورمیانه می‌پردازد.

عوامل تهیه و تولید مستند پیوند زندگی تحقیقات عمیقی در خصوص فعالیت بیمارستان بوعلی شیراز به عنوان مهم ترین قطب پیوند اعضا در خاورمیانه انجام داده و اطلاعات جامعی به مخاطبان عرب زبان در خصوص فعالیت این مرکز، ارائه کرده اند.
به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی صدا و سیما، در این مستند که با اشاره به شاعران فاخر ایرانی، حافظ و سعدی آغاز شده است، بیان میشود که بیمارستان بوعلی شیراز با بخش های فوق تخصصی پیوند اعضا که شامل کلیه، کبد، قلب و لوزوالمعده است، با هدف هزینه کم و کیفیت بالا در پیوند کبد در خاورمیانه، رتبه اول و در جهان نیز رتبه چهارم را داراست و در سال های اخیر نیز موفق شده سالانه ۶۰۰ عمل انجام دهد که شامل پیوند کبد، پانکراس و روده بوده است.
همچنین به این آمار جهانی توجه داده می شود که در اروپا و آمریکا در سال ۹۷ مجموعاً ۵۰۰ عمل پیوند کبد گزارش شده در حالی که در شیراز با وجود یک مرکز، سالانه بیش از ۵۰۰ عمل پیوند کبد انجام شده است و هرساله بیماران بسیاری از کشورهای مختلف به دلیل کیفیت بالای خدمات پزشکی و هزینه های پایین به این مرکز مراجعه می کنند و درمان می شوند.
در ادامه گفت و گویی با دکتر ملک حسینی پزشک ایرانی معروف به پدر کبد خاورمیانه که این بیمارستان بزرگ خیریه با طرح و تلاش وی شکل گرفته است، در خصوص فعالیت های انجام شده در این مرکز انجام شده که پخش خواهد شد.
تصاویری از اتاق عمل حین انجام عمل های پیوند و تصاویری از ساختمان بیمارستان نیز پخش می شود که پلان های هوایی آن با کوادکوپتر به ثبت رسیده است.
مستند «پیوند زندگی» به تهیه کنندگی و کارگردانی و تدوین حسین پروانه، تصویربرداری مهدی عاشوری، صدابرداری مهدی محمدی و تیتراژ سعید پروانه و گرافیک فرزانه عبادزاده و ترجمه ملاک انصاری، ۶ بهمن ساعت ۲۱ به مدت ۲۶ دقیقه به وقت تهران از شبکه العالم پخش خواهد شد.

العالم نام یک شبکه خبری ۲۴ ساعته ایرانی است که به زبان عربی فعالیت خبری و رسانه‌ای دارد.

نظر شما