شناسهٔ خبر: 37815894 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سوابق مداخلات آمریکا در جهان

آمریکا هر جا که می‌رود ویرانی ببار می‌آورد

جنگ‌های آمریکا با دیگران فقط نظامی نیست، بلکه جنگ های اقتصادی و فرهنگی نیز بخشی از سیاست این کشور است

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما‎‏، شبکه المنار در گزارشی از سوابق اقدامات مداخله جویانه آمریکا در مناطق مختلف جهان، ویرانی و خرابی را نتیجه همیشگی مداخلات این کشور دانست.
تعداد بازدید : 0
<div id="video-display-embed-code_4438008"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2629653/4438008?width=350&height=250"></script></div>
علی رضا برو خبرنگار المنار در این گزارش تصریح کرد، وقتی به تاریخ رژیم آمریکا از زمان شکل گیری تا به امروز بنگریم جنگ‌های بسیاری را مشاهد می‌کنیم که این کشور، که مدعی پرچمداری گسترش دموکراسی در جهان است، در آن دست داشته و کمتر کشوری در جهان است که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از چنگال‌های خون آلود آمریکا زخم نخورده باشد.
علی مراد پژوهشگر در امور آمریکا می‌گوید، آمریکا در شبه جزیره کره مداخله و جنگی را آغاز کرد، این جنگ، اولین جنگ پس از پایان جنگ جهانی دوم بود، جنگی که موجب شد مردم کره به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شوند و تا به امروز از اقدام بیهوده آمریکا در این منطقه رنج ببرند. قربانیان جنگ افروزی‌های آمریکا در آفریقا، مثل سومالی و گامبیا، به میلیون‌ها نفر می‌رسند، تاملی در بی ثباتی بسیاری از کشور‌های جهان سوم و دیگر اتفاقات مشابه، ما را به سرنخ‌هایی از مداخله آمریکا در این کشور‌ها می‌رساند.
جنگ‌های آمریکا با دیگران تنها، جنگ نظامی نیست، بلکه جنگ هایی، چون اقتصادی و فرهنگی نیز بخشی از سیاست این کشور است.
علی مراد ادامه می‌دهد، همانگونه که برژنسکی در کتاب صفحه بزرگ شطرنج می‌نویسد، کشور‌های مشرق عربی، از نظر جغرافیایی بسیار مهم هستند، زیرا این کشور‌ها در حد فاصل دو قدرت اوراسیا قرار می‌گیرند و این دو قدرت تهدیدی برای طرح آمریکا جهت تسلط بر جهان هستند. به شکل اساسی طرح آمریکا در عراق، سوریه و لبنان، حضور دائمی در این مناطق است تا مانع ارتباط میان کشور‌های آسیای شرقی به ریاست چین با کشور‌های اروپایی شود و با این کار بتواند مانع تشکیل قدرت اوراسیایی شود.
از خرابکاری‌های آمریکا در جهان، چندان گزارش، فیلم یا سند دیگری وجود ندارد، اما در این زمینه می‌توان با مراجعه به کتاب‌های آمریکایی، مواردی از چگونگی سوء استفاده این کشور از عوامل نیابتی جهت حمله به کشور‌های دیگر مشاهده کرد، طرحی که هدف آن خدمت به منافع آمریکاست، چون در اندیشه آمریکایی، بشریت جایگاه چندانی ندارد بلکه آنچه برای آنان مهم است سرمایه و منافع است.

نظر شما