شناسهٔ خبر: 37813630 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی تیم ملی هندبال: همه تلاشمان را برای جهانی شدن کردیم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال بعد از راه نیافتن تیمش به رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: همه تلاشمان را کردیم تا جهانی شویم اما با اختلافی بسیار کم موفق نشدیم.

صاحب‌خبر -

«علیرضا حبیبی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، ‌درباره از دست رفتن سهمیه قهرمانی جهان اظهار داشت: تیم ملی ایران در این مسابقات خیلی خوب کار کرد و همه شاهد تلاش و بازی غیرتمندانه ملی‌پوشان بودند.  برابر بحرین و قطر عالی بازی کردیم و مقابل کویت میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز شدیم. برابر کره‌جنوبی هم خوب بودیم و با یک تساوی نتوانستیم به نیمه‌نهایی صعود کنیم.

وی ادامه داد: دیدارهای سختی را در این دوره از رقابت‌ها انجام دادیم و تیم تحت فشار بود. «سجاد استکی» یکی از مهره‌های تاثیرگذار تیم ملی در دیدار با کویت آسیب دید و در بازی برابر قطر به میدان نرفت و برابر کره‌جنوبی نیز با درد بازی می‌کرد. خستگی و مصدومیت روی تیم تاثیر گذاشته بود و از تلاش تمام بازیکنان راضی هستم.

سرمربی تیم ملی هندبال همچنین افزود: با آنالیز و شناخت خوب به مصاف کره‌جنوبی رفتیم. در نیمه اول و تا دقایق پایانی مسابقه نیز از حریف پیش بودیم. همه تلاش کردند که شانس صعود به قهرمانی جهان از دست نرود اما در دقیقه پایانی بازی برابر شد. مصدومیت روی کارمان تاثیر گذاشت و فشار زیادی روی برخی بازیکنان وجود داشت.

وی با اشاره به سبک بازی تیم ملی کره جنوبی افزود: تیم کره سرعت بسیار زیادی داشت و ۶۰ دقیقه رقابت با این تیم واقعا دشوار است با این وجود خوب کار کردیم و علی‌رغم این که موقعیت‌های زیادی را در نیمه نخست از دست دادیم باز هم از حریف پیش بودیم. در ۲ دقیقه پایانی ۲ گل از حریف پیش بودیم و می توانستیم برنده باشیم اما اخراج بازیکن کاملا دست ما را بست.

حبیبی همچنین گفت: همه بازیکنان زحمت کشیدند تا در این دوره نتیجه‌ای خوب کسب کنیم و به رقابت‌های جهانی برویم اما این اتفاق به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به کره‌جنوبی نیافتاد. به نظرم این تیم یکی از بهترین‌های ایران در چند سال اخیر بود و بازیکنان با غیرت و تعصبی مثال زدنی بازی کردند و جنگیدند.

سرمربی تیم ملی هندبال در پاسخ به این سووال که اگر زمان آماده‌سازی تیم بیشتر بود آیا تاثیری بر کار تیم می‌گذاشت؟ تصریح کرد: قطعا اگر زمان بیشتری داشتیم با هماهنگی بالاتر وارد زمین می‌شدیم. با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بلند مدت می‌توانیم برابر قدرت‌های آسیا خودی نشان دهیم. این مسابقات هم نشان داد فاصله بسیار کم شده‌ است.

نظر شما