شناسهٔ خبر: 37808612 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پلی آف لیگ قهرمانان آسیا؛

استقلال - الکویت؛ استارت آبی ها در امارات/ شهرخودرو - الرفاع بحرین؛ اولین تجربه آسیایی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- استقلال در بازی نخست خود در مرحله پلی اف به دیدار الکویت می‌رود.
به گزارش آریا،  این بازی نخستین بازی استقلال پس از تعطیلات نیم فصل است. فرهاد مجیدی در مدت وقفه برگزاری لیگ سرمربی آبی‌پوشان شد. این مربی پیش از این به صورت موقت تجربه مربیگری تیم محبوبش را داشت ولی این بازی اولین تجربه مجیدی روی نیمکت استقلال به صورت مربی دائمی خواهد بود.
استقلال از تقابل با نماینده‌های کویت خاطره بسیار خوبی دارد. اولین تقابل استقلال در سال 1350 و در چهارچوب مسابقات آسیایی بود که آن‌ها برابر العربی کویت با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند و بعد از آن با شکست نماینده کره جنوبی به مقام سوم مسابقات رسیدند. دومین تقابل این دو تیم نیز باز هم در جام باشگاه‌های آسیا رخ داد. در سال 1381 که الکویت به ایران آمد و در ورزشگاه آزادی برابر استقلال قرار گرفت. آبی‌ها در آن دیدار با دو گل فراز فاطمی و تک گل علیرضا اکبرپور حریف خود را شکست دادند.
حالا در راه رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان ابتدا باید از سد الکویت بگذرد و سپس باید در قطر به مصاف الریان برود. الکویت در مرحله اول پلی آف از سد الفیصلی با نتیجه 2-1 در وقت اضافه گذشت و در گروه دوم جدول 8 تیمی کویت با 2 پیروزی و 4 شکست در رده هفتم قرار دارد و لیگ را با عملکرد خوبی آغاز نکرده است نکته جالب در مورد این تیم این است که آنها 5 بازی گذشته خود را با پیروزی پشت سر گذاشته اند.
حریف استقلال، الکویت، پرافتخارترین و مشهورترین تیم فوتبال کویت است. این تیم در 3 فصل اخیر فاتح لیگ شده است. الکویت که با گل دقیقه 120 الفضیلی اردن را شکست داد و به این مرحله رسید سابقه درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. این تیم در 6 دوره حضور خود در آسیا در 3 دوره در مرحله پلی اف حذف شده است و هیچ وقت موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. الکویت در سال 2007 با استقلال هم گروه بود که استقلال به دلیل تاخیر در ارسال اسامی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات کنار گذاشته شد. نماینده کویت در سال 2008 با سایپا هم‌گروه بود که رفت و برگشت مغلوب این تیم شد که این تنها برخورد الکویت با تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست.

- در دیدار پلی آف رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، شهرخودرو و الرفاع بحرین به مصاف هم خواهند رفت. در دور گذشته، الرفاع بحرین برابر چنای سیتی هند با نتیجه 1 بر 0 پیروز شد تا رقیب نماینده کشورمان شود. روی کاغذ به نظر می رسد شهرخودرو کار دشواری نداشته باشد، اما با بررسی شرایط اخیر این تیم، ضروری است شاگردان سرآسیایی با نهایت تمرکز پای به این رقابت بگذارند. شهرخودرو یحیی گل محمدی را از دست داده و سرآسیایی دومین تجربه سرمربیگری خود را در این تیم مشهدی تجربه خواهد کرد. از سوی دیگر ماجراهای میزبانی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، سبب شده شهرخودرو نتواند آن طور که باید و شاید خود را آماده این نبرد حساس کند.
یکی دیگر از چالش های تیم مشهدی، غیبت بازیکنان تازه وارد این تیم است؛ محمد قاضی، اسلاووف، محمدرضا خلعتبری و علی طاهران قادر به همراهی شهرخودرو در این نبرد آسیایی نیستند تا کادرفنی کار سختی برای رفع این خلأ در فاز هجومی داشته باشد. الرفاع نیز در فصل گذشته موفق شد در لیگ بحرین عنوان قهرمانی را به دست آورد اما در فصل جاری، حال و روز خوشی ندارد و این تیم از 5 بازی تنها 6 امتیاز کسب کرده است. در هر صورت باید دید نماینده کشورمان در جدال با تیم بحرینی چه نتیجه ای خواهد گرفت.
الرفاع بحرین قدمتی نزدیک به 80 سال دارد ولی سابقه این تیم در آسیا بسیار مختصر و ناچیز است این تیم تنها در لیگ قهرمانان آسیا 2004 حضور داشته که در مرحله گروهی حذف شده است. الرفاع در این فصل لیگ بحرین عملکرد خوبی نداشته و با یک بازی کمتر تیم هشتم جدول 10 تیمی این کشور است. تیمهایی ایران تاکنون در لیگ قهرمانان با تیمهای بحرینی دیدار نداشته‌اند و این نخستین مصاف محسوب می‌شود. برنده جدال شهرخودرو و الرفاع بحرین در دور بعدی باید به مصاف السیلیه قطر رود. گفتنی است السیلیه، کریم انصاری فرد مهاجم ملی پوش ایران را در اختیار دارد.

نظر شما