شناسهٔ خبر: 37801741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش سوریه یک روستا را در حومه ادلب آزاد کرد

تهران - ایرنا - ارتش سوریه امروز (جمعه) پس از دفع حمله شب گذشته گروه تروریستی النصره و وارد کردن خسارت های سنگین به تروریست ها، توانست روستای "السمکه" را در حومه جنوب شرقی ادلب آزاد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یگان های ارتش سوریه پس از آزادسازی روستای السمکه در حال پیشروی در محور "التح- ابوجریف" هستند تا این مناطق را نیز از کنترل تروریست ها خارج کنند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه روز گذشته (پنجشنبه) گزارش داد که در حمله گروه‌های تروریستی مسلح در استان ادلب در شمال غرب سوریه ۴۰ نظامی سوری کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه به جزئیات بیشتر هیچ اشاره نکرد.

پیش از این نیز مرکز "آشتی طرف‌های درگیر در سوریه" وابسته به وزارت دفاع روسیه از کشته شدن ۵۰ تروریست گروه هیات تحریر شام (جبهه النصره سابق) در سوریه خبر داده بود.

استان ادلب که هم اکنون مرکز تجمع تروریست های تحریر الشام (النصره) به شمار می رود، آخرین پایگاه گروه های تروریستی در سوریه است که به گفته کارشناسان، آزادسازی این استان و بخش هایی از غرب حلب و شرق لاذقیه به پایان تروریسم در سوریه منجر خواهد شد.

درگیری‌ها در استان ادلب و نیز حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه و "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام با حملات تروریست‌ها نقض شد.

نظر شما