شناسهٔ خبر: 37797594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

زارعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

شهید سلیمانی عادی‌سازی روابط با دشمن را خیانت می‌دانست

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه دشمن‌شناسی یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود، گفت: او عادی‌سازی موضوع و عادی‌سازی روابط با دشمن را خیانت می‌دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سعدالله زارعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد:  رهبر معظم انقلاب در برابر شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مسئله‌ای را مطرح کردند؛ ایشان مکتب شهید سلیمانی را بیان کردند که پیروی از این مکتب برای یک ملت و امت راهگشا است و می‌تواند جامعه طیبه الهی و مدینه فاضله را محقق کند.

وی افزود: نکته کانونی و محوری سردار سلیمانی مجاهدت در راه خداست، باید یک نگاهی به توطئه‌های دشمن در این دوره خاص داشته باشیم تا بتواتنیم کاری که سردار سلیمانی انجام داده است را بهتر درک کنیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها در برابر امت مسلمان و جبهه مقاومت از 1994 به بعد به جمع‌بندی رسیدند که بایستی مقاومت ملت‌ها و مقاومت جمهوری اسلامی را از سر راه خود بردارند و به همین جهت یک طراحی پیچیده‌ای را در دستور کار قرار دادند که تیم 400 نفره این طرح را پیش می‌بردند؛ توسط این تیم 400 نفره دولت نئوکانت‌ها؛ یعنی دولت جرج بوش برروی کار آمد.

زارعی با بیان اینکه نئوکانت‌ها طرح خاورمیانه جدید را مطرح کردند و هدف آنها این بود تا نظم منطقه را که توسط فرانسوی‌ها ایجاد شده بود، را منسوخ اعلام کنند، خاطرنشان کرد: آنها به دنبال این بودند تا خاورمیانه جدید و نظم جدیدی را در منطقه ایجاد کنند؛ لذا 11 سپتامبر را طرح‌ریزی کردند تا این پروژه را پیاده سازند و به همین سبب عراق و افغانستان را اشغال کردند و سپس تغییرات عمده در ایران و سوریه را کلید زدند.

وی ادامه داد: جرج بوش برای اشغال افغانستان و عراق و مقابله با ایران و سوریه، موضوع جنگ صلیبی را مطرح کرد؛ یعنی اینکه برای اینکه تغییرات مدنظرش را در منطقه پیاده کند، گفت ما با اشغال عراق می‌خواهیم زیان‌هایی را که در جنگ‌های صلیبی متحمل شدیم جبران کنیم و خیلی از کشورها و افراد و گروه‌ها برای پیشبرد این توطئه بزرگ پای کار آمدند تا آمریکا و متحدانش را برای رسیدن به اهدافشان کمک کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با درک این خطر و تهدید و اینکه اگر با این تهدید مقابله نشود، تمام جهان اسلام با مشکل مواجه خواهد شد، گفت: ایشان با فرماندهان مشورت کردند و گفتند که اگر با خطر در عراق مواجه نشود، این خطر تمام جمهوری اسلامی را فرا خواهد گرفت و فرمودند که با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم تمامی برنامه‌های آمریکا را در عراق به شکست بکشانیم و در این میان سردار سلیمانی به عنوان محور اصلی پیشبرد این برنامه‌ها انتخاب شدند و ایشان برای خنثی کردن توطئه‌های آمریکا به صحنه آمدند.

زارعی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با مرکزیت سردار سلیمانی شکست توطئه‌های آمریکایی در عراق و منطقه را کلید زد، خاطرنشان کرد: اما باید مدنظر داشت که دشمن میلیاردها دلار و هزاران سرباز را برای اجرای طرح خاورمیانه جدید به کار گرفت؛ این در حالی بود که سردار سلیمانی باید با یک بودجه اندک و امکانات اندک به جنگ با توطئه‌های آمریکا می‌رفت، اما سردار سلیمانی توانست با همین امکانات و بودجه اندک، سربازانی را آموزش دهند که در عراق واقعاً خوش درخشیدند و توانستند اخراج سربازان آمریکایی از عراق و صیانت از آرمان‌ها و سیادت عراق را به خوبی پیش ببرند.

به گفته او؛ آزادسازی سوریه و آزادسازی مناطق اشغال‌شده عراق از دیگر اقداماتی بود که سردار سلیمانی در دوران حیاتشان انجام دادند.

کارشناس مسائل بین‌الملل از پنج خصوصیت سردار سلیمانی نام برد و گفت: در اینجا به پنج خصوصیات سردار سلیمانی باید اشاره کرد؛ اول اینکه در شخصیت سردار سلیمانی ولایتمداری و عمل به فرامین رهبری موج می‌زد و «حکیم بودن رهبری» از کلیدواژه‌های سردار سلیمانی بود. دوم اینکه سردار سلیمانی عزم و اراده پولادین داشت و واژه نمی‌توان و نمی‌شود در قاموس سردار سلیمانی جای نداشت و نیز سومین ویژگی سردار سلیمانی مشورت و درایت بود. همچنین دشمن‌شناسی، چهارمین ویژگی ایشان بود؛ سردار سلیمانی عادی‌سازی موضوع و عادی‌سازی روابط با دشمن را خیانت می‌دانستند و سعی می‌کردند که با تاکتیک‌های خود بر صحنه مقابله با دشمن مسلط شوند و پنجمین ویژگی شهید سلیمانی معنویت، مجاهدت و شهادت‌طلیی بود.

انتهای پیام/4079/

نظر شما