شناسهٔ خبر: 37795466 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

مردم عراق از نخستین ساعات صبح امروز با حضور در خیابان‌های بغداد، علیه حضور نظامی آمریکا در کشورشان دست به تظاهرات زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار شبکه المیادین از بغداد گزارش داد از حوالی ساعت ۸ صبح (به وقت محلی) مردم عراق در محله‌های مختلف بغداد حاضر شدند تا تظاهرات گسترده ضد آمریکایی برگزار کنند.

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

المیادین همچنین گزارش داد مردم عراق ضمن اعلام مخالفت خود با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان، این موضوع را محکوم کرده و خواستار خروج آنها هستند.

به گزارش المیادین، مردم عراق کفن پوش با در دست داشتن پرچم کشورشان در حال تجمع در میدان التحریر در مرکز بغداد هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11248894" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7220747/11248894?width=400&height=300"></script></div>

شبکه الاخباریه هم در حال پخش زنده حضور گسترده مردم عراق در تظاهرات ضدآمریکایی این کشور است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11248420" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7220747/11248420?width=400&height=300"></script></div>

شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق هم اعلام کرد حضور گسترده عراقی‌ها در راهپیمایی ضد اشغالگری در بغداد آغاز شده است. الاتجاه افزود حضور میلیونی عراقی‌ها برای شرکت در «انقلابِ دومِ بیستم» است.

عراقی‌ها در ماه مه سال ۱۹۲۰ میلادی علیه استعمارگران اشغالگر انگلیسی قیام کردند که به آن انقلاب اول می‌گویند.

خبرگزاری کُردی رودا در پوشش راهپیمایی گسترده مردم عراق نوشت: هزاران عراقی در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در این کشور به خیابان ها آمده اند. آنها پلاکاردها در دست دارند که روی آن نوشته «ترامپ آمریکا و جهان را ویران می کند».
تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر
رسانه مستقل «هم‌اکنون کرکوک   » با انتشار تصاویری از حضور پرشور مردم عراق نوشت عراقی ها به فراخوان مقتدی صدر برای خروج آمریکایی های از عراق لبیک گفتند.
تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

پوشش زنده تظاهرات ضدآمریکایی مردم عراق در شبکه‌های تلویزیونی این کشور

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

تصویر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در تظاهرات ضدآمریکایی بغداد

سردار سلیمانی

پل الطابقین بغداد در دقایق آغازین تظاهرات ضد آمریکایی

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

آدمک‎های به دار آویخته شده ترامپ و نظامیان آمریکایی در راهپیمایی بغداد

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

نماینده ائتلاف فتح: در مسئله اخراج آمریکایی‌ها همگی در یک صف هستیم

نعیم العبودی، نماینده ائتلاف فتح در مصاحبه با خبرنگار المیادین گفت: اختلاف نظر سیاسی امری طبیعی است اما در لحظات سرنوشت ساز به ویژه مسئله اخراج آمریکایی‌ها همگی در یک صف هستیم.

وی افزود: موضع امروز برای تمامی عراقی‌ها یکی است و آن اخراج نیرو‌های آمریکایی از کشور است. هدف اصلی ما اخراج آمریکایی‌ها از سراسر عراق است و تمامی احتمالات برای پاسخگویی وجود دارد.

العبودی تاکید کرد: همانند انقلاب ۱۹۲۰ امروز نقطه مهمی در تاریخ عراق است که بر تمامی منطقه تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق: آمریکایی‌ها نه تنها از عراق بلکه باید از کل منطقه اخراج شوند

جعفر الحسینی، سخنگوی رسمی گردان های حزب الله عراق هم در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: مردم عراق با صدای واحد تاکید دارند که حضور آمریکایی ها در عراق را نمی‌پذیرند. هنگامی که از حاکمیت عراق سخن می گوییم همگی یک صدا به این می رسیم که کشور باید خالی از حضور هر گونه نیروی اشغالگر باشد.

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

الحسینی تاکید کرد: گزینه های پاسخ روی میز است و آمادگی کامل در عرصه های دیپلماسی و حتی نظامی برای پاسخ دادن به آمریکایی ها داریم. پاسخ های ما حتمی هستند و نتیجه آن اخراج آمریکایی ها نه تنها از عراق بلکه از کل منطقه است.

وی در پایان افزود: وقتی از فساد و سیستمی پوسیده سخن می گوییم اینها همه نتیجه حضور آمریکایی ها در عراق است.

سرایا السلام: چیزی که امروز رخ می‌دهد، همه‌پرسی جمعی در مخالفت با حضور آمریکایی است

صفا التمیمی، سخنگوی گردان‌های سرایا السلام هم با حضور در تظاهرات گفت: تعداد تظاهرات کنندگان بسیار زیاد است و تمام فضاهای میدان [التحریر] پر شده است. چیزی که امروز رخ می‌دهد، همه‌پرسی جمعی در مخالفت با حضور آمریکایی است.
او گفت: نیروی هوایی که ائتلاف به اصلاح ضد داعش در عراق از آن استفاده کرد در واقع بیشتر عملیات‌های ضدداعشی را خنثی می‌کرد.

سخنگوی سرایا السلام اعلام کرد تمامی آزادگان جهان و ناظران بین‌المللی تظاهرات امروز را پیگیری می‌کنند و پیام مردم عراق به گوش جهانیان رسید.

التمیمی فساد و اشغالگری را دو روی یک سکه و حضور مردم را تاییدی برای این سخن دانست.

سرایاالاسلام

بیانیه مقتدی صدر در تظاهرات امروز بغداد

رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت باید تمامی پایگاههای نظامی آمریکا را ببندد. اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک کشور اشغالگر و دشمن برخورد خواهد شد.
 
وی افزود: بغداد باید تمامی قراردادهای امنیتی با آمریکا را لغو کرده و حریم هوایی را به روی عملیات‌های نظامی این کشور ببندد.
 
مقتدی صدر

دبیرکل جنبش بابلیون: مردم عراق مسیر مسالمت آمیز را برای اخراج آمریکایی‌ها انتخاب کردند

ریان الکلدانی اعلام کرد حضور مردم انتفاضه‌ای برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق است و مردم از تمامی اقشار حضور آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرند.

وی گفت: مردم عراق مسیر مسالمت‌آمیز و قانونی را برای اخراج نیرو‌های آمریکایی انتخاب کرد در حالی که تمامی گزینه‌ها برای این اقدام روی میز است.

دبیرکل جنبش بابلیون افزود: مشارکت خوبی از سوی تمامی قشرها مختلف عراق وجود دارد و همگی پرچم عراق را همراه دارند.

الکلدانی با اشاره به تصمیم پارلمان و دولت عراق برای اخراج نیرو‌های آمریکایی اعلام کرد: اگر واشنگتن به این تصمیم جوابی ندهد باید با آن‌ها مقابله کنیم.تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

پلیس فدرال عراق: بیش از یک میلیون نفر در تظاهرات شرکت کرده‌اند

جعفر البطاط، فرمانده پلیس فدرال عراق، تعداد تظاهرکنندگان را بیش از یک میلیون نفر تخمین زد.

النجباء: تظاهرات امروز سیلی دیگری بر صورت آمریکاست

نصر الشمری، معاون دبیرکل جنبش نجبای عراق، تظاهرات گسترده امروز عراق را سیلی دیگری بر صورت آمریکا دانست و گفت: ترامپ باید صدای مردم عراق را بشنود.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید از عراق عقب‌نشینی کنند وگرنه با مقاومت مردم عراق رو به رو می‌شوند و سرنوشت آنان مرگ است.

معاون دبیرکل نجبا افزود: دولت آمریکا باید از ماهیت شکافی که ترامپ آمریکا را در آن انداخت آگاه شوند.

الشمری حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق را غیرقانونی و مخالف با تصمیم دولت و پارلمان دانست.

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

جریان صدر: حضور مردم فصل الخطاب حضور آمریکایی‌هاست

حاکم الزاملی، یکی از فرماندهان جریان صدر عراق، حضور گسترده مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی امروز را فصل الخطاب توصیف کرد.

او اعلام کرد که عراق توانمندی‌های بسیاری برای پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در کشور دارد و هیچ کس نباید تصور کند عراق کشور ضعیفی است.

گفت: تمامی اقشار و از تمامی استان‌ها در تظاهرات میلیونی امروز شرکت کرده‌اند.

خزعلی از صدر قدردانی کرد

قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، از مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، به علت صدور فراخوان جهت برپایی تظاهرات میلیونی عراقی‌ها با هدف خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق قدردانی کرد.

او در توئیتی نوشت امروز تمامی عراقی‌ها، زنان و مردان، سالخوردگان و جوانان پیام واحدی به کل جهان ارسال کردند و آن پیام این است که مکانی برای حضور نیرو‌های خارجی در خاک عراق وجود ندارد.

هشدار قیس خزعلی به آمریکا

قیس خزعلی همچنین با هشدار به آمریکا اعلام کرد: «خطاب به ترامپ احمق می‌گوییم که تظاهرات میلیونی امروز و پیام آن شفاف بود. اگر با اراده خودت بیرون نروی به زور بیرون انداخته می‌شوی و این وعده اهل مقاومت است.»

قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق

حزب‌الله عراق: آمریکا  فقط زبان زور را می‌فهمد

محمد محی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، در گفت‌وگو با المنار درباره حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات علیه حضور نیرو‌های بیگانه در این کشور و اینکه این تظاهرات گسترده چه تاثیری بر تحولات سیاسی کشور خواهد گذاشت گفت: این تظاهرات میلیونی و گسترده بیانگر خواست و اراده مردم عراق و مخالفت آن‌ها با حضور بیگانگان در عراق تحت هر اسم و عنوانی است. به نظر ما این تظاهرات به منزله همه‌پرسی عمومی است.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که آمریکا این بار تا چه اندازه می‌تواند از اختلاف بین گروه‌های مختلف در عراق بهره ببرد تا نیرو‌های خود را در عراق نگه دارد گفت: اطمینان داریم آمریکا با عراق به عنوان یک کشور رفتار نمی‌کند و گروه‌های سیاسی را نیز گروه‌هایی نمی‌داند که نماینده مردم و کشور و حکومت باشند. برهمین اساس هیچ ارزش و اعتباری برای آن‌ها قائل نیست و تلاش می‌کند خواست خود را چه از طریق ایجاد شکاف بین گروه‌های سیاسی و مردمی یا تحمیل آن بر نیرو‌های نظامی و قرار دادن آن‌ها در برابر عمل انجام شد، تحقق بخشد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق افزود: ولی آمریکا قبلا شانس خود را قبلا امتحان کرده است و ما نیز شاهد وقت‌کشی‌های این کشور بوده ایم، ولی در نهایت نتوانست در برابر خواست عراقی‌ها دوام بیاورد و ناچار شد سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شود و اکنون نیز به محض آن که ارسال تابوت نظامیان این کشور به آمریکا آغاز شود به خواست مردم گردن خواهد نهاد، زیرا این کشور فقط منطق زور را می‌فهمد. ما خود را برای مقاومت مردمی آماده می‌کنیم و آمریکا و دیگران را وادار به ترک عراق خواهیم کرد.

تشکر جنبش نجباء از مردم عراق

اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش نجبای عراق، در بیانیه‌ای از تمامی اقشار مختلف عراق که در تظاهرات ضد آمریکایی امروز (جمعه) در سراسر کشور و بغداد مشارکت کردند و به درخواست تشکیل صفی واحد در برابر اشغالگران پاسخ دادند تشکر کرد.

او در این بیانیه موضع‌گیری مردم در این روز همانند انقلاب ۱۹۲۰ توصیف کرد و گفت: این روز در تاریخ جاودان می‌شود و نوادگان به این نسل افتخار خواهند کرد.

همام حمودی خطاب به آمریکایی‌ها: بار و بنه خود را ببندید

همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «بار و بنه خود را ببندید و معطل نکنید!»

همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

نمایی از حضور میلیونی عراقی‌ها در بغداد و طنین شعار "مرگ بر آمریکا"

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11248905" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7220747/11248905?width=400&height=300"></script></div>
تصاویر هوایی از تظاهرات میلیونی بغداد
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11249009" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7220747/11249009?width=400&height=300"></script></div>

حضور اقشار مختلف مردم عراق در تظاهرات امروز

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر


تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر


تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

مردم عراق 1

مردم عراق 2

مردم عراق 3

مردم عراق 4

مردم عراق 5

پرچم رژیم صهیونیستی و آمریکا زیر پای مردم عراق

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11250481" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7220747/11250481?width=400&height=300"></script></div>

بازتاب تظاهرات گسترده عراقی‌ها علیه حضور نظامی آمریکا در رسانه‌های خارجی

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان ضمن پوشش اخبار راهپیمایی میلیونی مردم عراق نوشت: صدها هزار نفر از مردم عراق با استقبال از فراخوان «راهپیمایی یک میلیون نفری» در بغداد حاضر شده و خواستار خروج آمریکا و نیروهای نظامی این کشور از خاک عراق شدند. 

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: مردم عراق به خیابان‌ها آمدند تا علیه حضور نظامی آمریکا در این کشور تظاهرات کنند.

تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا+ فیلم و تصاویر

پایگاه اینترنتی یورونیوز نوشت: هزاران عراقی خواهان خروج آمریکا از این کشور شدند. برخی از تظاهرات‌کنندگان عراقی پلاکارد‌هایی با نوشته «آمریکا از عراق بیرون برو» در دست داشتند.

جوانان بحرین: میلیون‌ها عراقی خواستار خروج آمریکا از منطقه هستند

جنبش جوانان منطقه الدراز بحرین نیز در صفحه توییتر خود نوشت: «گردهم آمدن میلیون‌ها نفر در خیابان‌های عراق در جمعه خشم مردمی به منظور درخواست اخراج اشغالگران آمریکایی از منطقه.»

توییت جوانان بحرین درباره تظاهرات میلیونی عراق

واکنش حزب‌الله لبنان به تظاهرات میلیونی مردم عراق

حزب الله لبنان در واکنش به تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا اعلام کرد: ملت عراق امروز یکبار دیگر تاکید کرد که به هیچ وجه حضور اشغالگران آمریکایی در کشور خود را نمی‌پذیرند.

حزب الله لبنان افزود: جمیعت میلیونی که امروز خیابان‌های بغداد و میادین آن را پر کردند اعلام کردند که ملت عراق آزاد است و امکان ندارد به بقای اشغالگر متجاوز در خاک وطن راضی شوند. ملت بزرگ عراق اعم از تمام گروه‌ها، احزاب و گرایش‌های متنوع سیاسی به این راهپیمایی بزرگ و اصول، اهداف و شعار‌های آن وفادار خواهند بود و برای عملیاتی کردن آن تلاش خواهند کرد.

حزب الله لبنان تاکید کرد: آنچه پایتخت عراق امروز شاهد آن بود موضعی مقتدرانه و شجاعانه بود که بیان کننده وضعیت امت عربی و اسلامی است؛ امتی که از اشغالگری آمریکا و سلطه آن به تنگ آمده اند.

تمجید مقام یمنی از راهپیمایی میلیونی ضد آمریکایی مردم عراق

الشریف عبدالله، دبیرکل جبهه ملی مقابله با تجاوز به یمن در توئیتی نوشت: امروز در یک راهپیمایی میلیونی همه در قالب یک روح و یک پیکر به دعوت مقتدی صدر لبیک گفتند. همه شان شعار «آمریکا، هرگز هرگز» و «عراقِ بدون استعمار» سردادند.

او افزود: از یمن به فرج العتابی که به نمایندگی از جنبش انصارالله یمن در این راهپیمایی شرکت کرد و تمام آزادگان درود می فرستم.

توییت مقام یمنی درباره تظاهرات میلیونی عراق

مقتدی صدر خطاب به مردم عراق: دلمان را شاد و سربلندمان کردید

سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و رئیس ائتلاف سائرون در پیامی توئیتری در تمجید از حضور گسترده مردم عراق در تظاهرات میلیونی امروز نوشت: دل های ما را شاد و سربلندمان کردید و دشمنان ما را خشمگین نمودید. از اقدام هر کسی که تلاش می‌کند دیدگاه من را در مورد تظاهرکنندگان در میدان التحریر و سایر استان‌ها منفی جلوه دهد، متأسف و خشمگین هستم. تلاش می‌کنم در امور تظاهرکنندگان (میدان التحریر) دخالت مثبت یا منفی نداشته باشم. تظاهرکنندگان باید سرنوشت عراق و خطری که آن را تهدید می کند، مدنظر داشته باشند. از هر سیاستمداری که تلاش می‌کند پیشرفت در مسیر تشکیل دولت جدید را به تعویق اندازد، ابراز انزجار و برائت می‌کنم.

پس از عملیات تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی، ابو مهدی المهندس و شماری از فرماندهان مقاومت، پارلمان عراق طرح خروج نیروهای آمریکا از این کشور را تصویب کرد.

در گام بعدی سید مقتدی صدر، روحانی پرنفوذ شیعه و رهبران گروه‌های مقاومت و جریانهای سیاسی عراق خواستار تظاهرات میلیونی مردم در شهر بغداد در روز جمعه چهارم بهمن شدند.

کاربران عراقی هم با استقبال از این مسئله، در شبکه‌های اجتماعی با انتشار متن‌ها، پوسترها، و کلیپ‌هایی ضمن یادآوری جنایات آمریکا در این کشور مردم را به حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت کردند.

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

آغاز حضور مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

انتهای پیام/

نظر شما