شناسهٔ خبر: 37789972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آب منطقه ای یزد:

خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با متعرضان خط انتقال آب یزد هستیم

یزد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد خواستار برخورد جدی قوه قضائیه با متعرضا خط انتقال آب استان یزد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی جوادیان زاده، عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: حفر بی رویه چاه‌های عمیق و یورش چاه‌های عمیق، چهره‌های فرهنگ مشعشع قنات و قنوت و قناعت را خراش‌های جدی داده اما همچنان معتقدیم با فرهنگ یزد می‌توان کشوری را ساخت.

وی افزود: یزد ظرفیت‌های بسیار داد، بخشی از آن از انرژی خورشیدی قوی برخوردار است و در بخشی دیگر، فرهنگ اصیل کار و تلاش و در بخشی دیگر میراث فرهنگی و سازه‌های تاریخی بسیار است و گرچه استان یزد در سالهای اخیر پیشرفت‌های شگرفی داشته و کشاورز یزدی با سامانه‌های گلخانه‌ای بیشترین تولید را به کشور هدیه داده و گرچه پنج درصد آب مصرفی یزد در بخش صنعت مصرف می‌شود و گرچه سرانه مصرف یزد ۱۴۹ لیتر است و یزد از استان‌های نمونه در فرهنگ مصرف است، اما هنوز یک نگرانی بزرگ برای هر شهروند یزدی وجود دارد و آن کمبود آب است.

جوادیان زاده ادامه داد: نگرانی از آینده بی آب، نگرانی جدی و بجا است، سهم یزدی از آب‌های تجدیدپذیر بسیار اندک است که جای نگرانی دارد و ماجرا از آنجا نگران کننده تر می‌شود که ۹۰ درصد این سهم را آب‌های شور و لب شور که برای شرب مناسب نیست، تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: یزد در زمینه کمیت و کیفیت آب شرب وابسته به خارج از استان است و به همین دلیل است که ۵۰ درصد آب شرب یزد از سرچشمه‌های کارون تأمین می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تعرضات گاه و بیگاه بر خط انتقال آب یزد ۲۶ بار طی ۹ ماه، درد دیگری است که به درد نگرانی از آب شرب باید اضافه کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون معادن را انفال و عمومی می‌داند، افزود: دریا، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها نیز جزو انفال معرفی شده‌اند در حالی که در برخورد با استان یزد این مهم مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

جوادیان زاده از رئیس قوه قضائیه خواست: دستور فرمائید همه راهکارهای برخورد با متخلفان در عرصه تأمین آب یزد به کار گرفته شود و با متعرضان به خط انتقال آب که گاه و بیگاه با استفاده از فضای ملتهبی که دشمنان ایجاد می‌کنند به نام کشاورز، به اموال عمومی و خط انتقال آب خسارت وارد می‌کنند، برخورد شود.

نظر شما