شناسهٔ خبر: 37781124 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

۵ مصدوم در آستانه بازی سرنوشت ساز تیم ملی هندبال

سرمربی تیم ملی هندبال: برای بازی با کره هم‌قسم شده‌ایم

صاحب‌خبر -

تیم ملی هندبال ایران در آستانه بازی حساس با کره جنوبی پنج مصدوم دارد که سرمربی تیم ملی می‌گوید جز یک نفر، مصدومیت سایر بازیکنان جزئی است.
به گزارش ایسنا، تیم‌های هندبال ایران و کره‌جنوبی هر کدام با یک برد در مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا این شانس را دارند که یکی از چهار تیم راه یافته به نیمه نهایی باشند. این دو تیم امروز در دیداری حساس مقابل هم به میدان می‌روند. برنده این دیدار ضمن صعود به نیمه نهایی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را هم به دست می‌آورد. در این شرایط تیم ملی پنج مصدوم دارد. سجاد استکی، که در بازی با کویت از ناحیه همسترینگ دچار کشیدگی شد، بازی با قطر را از دست داد و هنوز مشخص نیست که شرایط بازی با کره جنوبی را دارد یا خیر اما چهار بازیکن دیگر هم در مقابل قطر دچار مصدومیت شدند. الله کرم استکی، مجتبی کرمیان، علیرضا موسوی و مجتبی حیدرپور در آستانه بازی سرنوشت ساز با کره مصدوم هستند.
علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی، در مورد مصدومیت این بازیکنان گفت: سجاد استکی مصدومیتش نسبت به بقیه بازیکنان جدی‌تر است و در حال ریکاوری است تا ببینیم برای بازی با کره جنوبی چه وضعیتی خواهد داشت اما چند بازیکن دیگر هم مصدوم شدند. کمتر از ۲۰ ساعت دو بازی سخت و پرفشار مقابل میزبان و قطر داشتیم و فشار بازی هم روی بازیکنانی بود که در ترکیب اصلی حضور داشتند در نتیجه علیرضا موسوی، الله کرم استکی، مجتبی حیدر پور و کرمیان هم دچار ناراحتی‌هایی از ناحیه زانو و کشاله ران شدند. این بازیکنان کمی استراحت می‌کنند و امیدوارم مشکل‌شان جدی نباشد، هر چند اگر مشکلی هم باشد بازیکنان هم قسم شده اند با وجود درد و ناراحتی آخرین قدم را محکم بردارند و جواز حضور در بازی‌های جهانی را بگیرند. او در پاسخ به این سوال که‌ آیا ممکن است این بازیکن به دیدار با کره جنوبی نرسند؟ گفت: نه اما ممکن است نیاز به تغییراتی در بخش دفاع و حلمه داشته باشیم و نتوانیم  در کل مسابقه از آنها استفاده کنیم تا فشار زیادی به آنها وارد نشود بنابراین اگر وضعیتشان خوب نباشد تغییراتی را در دفاع و حمله ایجاد می‌کنیم تا گاهی به این بازیکنان استراحت بدهیم.
سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایطی تیم، چقدر شانس پیروزی مقابل کره جنوبی داریم؟ بیان کرد: به جز آقای سجاد استکی مصدومیت بقیه بازیکنان آنقدر جدی نیست  که نتوانند بازی کنند. مصدومیت و درد جزئی دارند اما با این وجود همه هم قسم شدند که تلاش کنند. ما هم سعی می کنیم مدیریت کنیم تا بازیکنان بتوانند استراحت کنند و  فشار زیادی به آنها وارد نباشد. اکنون همه نگاه خوبی به هندبال ایران دارند و حساب ویژه‌ای روی آن باز کردند در نتیجه اگر در بازی با قطر از بازیکنان جوان تر استفاده می‌کردیم با اختلاف گل بیشتری می‌باختیم و شاید این موضوع باعث تحلیل روحی بازیکنان می‌شد. با این حال تفاضل گل کره جنوبی نسبت به ما بهتر است و محکوم به برد این تیم هستیم.

برچسب‌ها:

نظر شما