شناسهٔ خبر: 37779545 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

درخواست آزادی از زندان ۵ سال پس از ارتکاب قتل

روزنامه جوان

مرد محکوم به پرداخت دیه که از پنج‌سال قبل به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شده مدعی است توان پرداخت پول را ندارد و از قضات دادگاه خواست آزادش کنند.

صاحب‌خبر -
سرویس حوادث جوان آنلاین: به گزارش جوان، پرونده صبح روز گذشته در شعبه‌۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شد. براساس اوراق پرونده ۱۶‌اردیبهشت‌سال‌۹۳ به مأموران پلیس تهران خبر رسید که جسد مردی جوان در جنگل‌های جعفرآباد در جنوب تهران پیدا شده است. تحقیقات پلیس با حضور در محل نشان داد که مرد جوان با ضربات چاقو کشته شده است.

بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی هویت مقتول که مردی ۳۰‌ساله به نام مهران بود شناسایی شد. بعد از شناسایی هویت مقتول تماس‌های مهران بررسی و مشخص شد که او آخرین بار همراه مردی به نام عباس که صاحب یک کارگاه بود، دیده شده‌است. عباس وقتی در این باره تحقیق شد گفت به خاطر اختلافی که با مهران داشت با همدستی دو نفر از کارگرانش که کریم و احمد نام دارند، مهران را به قتل رسانده است.

با اطلاعاتی که عباس در اختیار پلیس، گذاشت احمد و کریم بازداشت شدند و به جرمشان اعتراف کردند. سه‌متهم، اما وقتی مقابل هیئت قضایی در دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند حرف‌های خود را تغییر دادند و اتهام را به گردن هم انداختند. از آنجا که مشخص نبود چه کسی ضربه منجر به مرگ را به مهران وارد کرده قضات دادگاه با استناد به ماده ۴۷۹‌قانون مجازات اسلامی هر کدام از متهمان را به پرداخت یک سوم دیه انسان کامل محکوم کردند. بعد از تأیید رأی دادگاه در دیوان عالی کشور کریم با ارسال لایحه‌ای به دادگاه گفت که پنج‌سال است در زندان است و توان پرداخت پول را هم ندارد.

او روز گذشته به قضات شعبه‌۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: من اصلاً مهران را نمی‌شناختم و درباره نحوه قتل او هم اطلاع ندارم. من کارگر بودم و در کارگاه عباس کار می‌کردم. آن روز هم با کریم مشغول کار بودیم که عباس تماس گرفت و آدرسی را در جنگل‌های جعفرآباد به ما داد و خواست به آنجا برویم. وقتی رفتیم دیدم که مردی روی زمین افتاده و کشته شده‌است. فهمیدیم که قتل کار عباس است. او گفت آن مرد را به خاطر مسئله ناموسی کشته است.

متهم گفت: من حتی ضربه‌ای به آن مرد نزدم و نتوانستم دلیل کافی به دادگاه بدهم که در قتل نقش نداشتم با این حال به پرداخت یک سوم دیه محکوم شدم و پنج سال هم هست که زندان هستم. متهم ادامه داد: همسر و بچه‌ام مانده‌اند بدون سرپرست و از دادگاه می‌خواهم من را آزاد کنید تا کار کنم و دیه را به صورت قسط پرداخت کنم.

قضات دادگاه بعد از شنیدن دفاعیات متهم وارد شور شد.

نظر شما