شناسهٔ خبر: 37779378 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شفاف‌سازی خط اعتباری مسکن مهر

بازگشت ۲۵ هزار میلیاردتومان از تسهیلات مسکن مهر که نیمی از آن سود است

روزنامه جوان

در شرایطی که عدم بازگشت خط اعتباری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی به بانک مرکزی و امحای آن به تورم عمومی برای کل مردم ایران تبدیل شده‌است، مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن برای نخستین بار جزئیات ارقام خط اعتباری و اقساط بازگشتی مسکن مهر را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفتگو «مهر»، درباره شفاف‌سازی منابع حاصل از اقساط بازگشتی مسکن مهر اظهار داشت: اقساطی که تا کنون با سود آن وصول کرده‌ایم، حدود ۲۵۹ هزار میلیارد ریال است. سود آن به تنهایی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال و مابقی نیز اصل است که باید مورد استفاده قرار گیرد. وی افزود: قرار است ۱۰۵ هزار میلیارد ریال از اصل اقساط بازگشتی، بابت تکمیل واحد‌های باقی مانده مسکن مهر مصرف شود؛ از این ۱۰۵ هزار میلیارد ریال، ما بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال را قرارداد منعقد کرده‌ایم که مابه‌التفاوت سقف‌های قبلی وام مسکن (کمتر از ۴۰ میلیون تومانی) را از این محل پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل بانک مسکن یادآور شد: اخیراً نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل اقساط بازگشتی مسکن مهر بابت سقف‌های جدید مسکن مهر از ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان در همه شهر‌ها و تا ۵۰ میلیون تومان در شهر جدید پردیس را قرار است به مشتریان اعطا کنیم.

وی تصریح کرد: ۳۷۸ هزار واحد مسکن مهر هم باقی مانده که بسیاری از این واحد‌ها زیر ۳۰ درصد پیشرفت دارند؛ بعضی هم بالای ۳۰ درصد پیشرفت دارند، اما رها شده هستند که باید همه این واحد‌ها تعیین تکلیف شوند. رحیمی انارکی اظهار داشت: خط اعتباری مسکن مهر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال بود که قرار است به رقم ۵۵۵،۳۸۴ هزار میلیارد ریال برسد. مابه‌التفاوت این رقم با ۴۵۰ هزار میلیارد ریال باید به تکمیل واحد‌های باقی مانده مسکن مهر اختصاص داده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما