شناسهٔ خبر: 37777767 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور هیات مدیره خانه موسیقی

مراسم گرامیداشت فرود گرگین پور و روجا آزادیان در خانه هنرمندان برگزار شد

نشست ماهیانه خانه موسیقی ایران با یادی از «فرود گرگین‌پور» هنرمند فقید موسیقی نواحی و «روجا آزادیان» خواننده گروه کر تهران و یادی از جانباختگان سانحه هوایی اخیر در خانه هنرمندان برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست ماهیانه خانه موسیقی ایران با یادی از «فرود گرگین‌پور» هنرمند فقید موسیقی نواحی و  «روجا آزادیان» خواننده گروه کر تهران و یادی از جانباختگان سانحه هوایی اوکراین  چهارشنبه ۲ بهمن در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.


 
در این مراسم  که به همت خانه موسیقی برگزار شده بود هنرمندانی چون حمیدرضا نوربخش، هوشنگ کامکار ، میلاد کیایی، تقی ضرابی، پوران وفادار، شهرام صارمی، پیمان بزرگ نیا و جمعی از اعضای ارکستر  سمفونیک تهران  و  خانواده این دو هنرمند حضور داشتند .

 

این مراسم با سخنان مدیر عامل خانه موسیقی آغاز شد . 


در ادامه مراسم  کلیپی از زندگی فرود گرگین پور پخش شد و گروه سرنای لرستان  متشکل از احسان عبدی پور، داوود رضایی و بابک پیمانی قطعاتی از موسیقی لرستان و قشقایی را اجرا کردند. سپس با حضور  هوشنگ کامکار میلاد کیایی، تقی ضرابی و حمیدرضا نوربخش از  خانواده گرگین پور ، افسانه جهانگیری، همسر فرود گرگین پور ، نازلی جهانگیری و کاوه و  صبا کرگین پور با اهدای لوح یادبود تقدیر شد .


پیمان بزرگ نیا درباره فرود گرگین پور گفت:  تا قبل از فرود گرگین پور در موسیقی قشقایی چیزی به عنوان تنظیم نداشتیم در واقع این هنرمند اولین پژوهشگر موسیقی قشقایی بود.

 

در ادامه این مراسم  هنرمندانی چون   طاها مهدوی،    پیمان بزرگ نیا  و افسانه و نازلی جهانگیری قطعاتی  را به صورت بداهه از موسیقی قشقایی و لری اجرا کردند.


در ادامه مراسم کلیپی به یاد جانباختگان هواپیمای مسافر بری اکراین  پخش شد و با حضور خانواده آزادیان، از روجا آزادیان که چندی پیش در سانحه هوایی پرواز اکراین جان خود را از دست داد، تقدیر به عمل آمد. 

 

روجا آزادیان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم وصنعت ایران – واحد بهشهر بود و سابقه فعالیت در حوزه موسیقی و اجرا در تالار وحدت را داشت.


سپس صیافی یکی از اعضای کر تهران  دلنوشته ای غم انگیر را  از طرف دوستان این هنرمند در این گروه خواند. همچنین  گروه کر تهران قطعه ای  را به یاد روجا آزادیان از سامویل باریو اجرا  کردند.

پایان پیام/ 32

نظر شما