شناسهٔ خبر: 37772250 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری هفته فیلم مقاومت در کشور تونس

هفته فیلم مقاومت با حضور نمایندگان سینمایی کشورهای مختلف تا روز جمعه چهارم بهمن در تونس برپاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته فیلم مقاومت با حضور نمایندگان سینمایی کشورهای مختلف از ۲۰ تا ۲۶ دی ماه در کشور تونس آغاز شده و تا روز جمعه ۴ بهمن ماه ادامه می یابد.
محمد خزاعی از هنرمندان و چهر‌ه‌های حوزه مقاومت در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: این هفته فیلم دومین رویداد مهم حوزه سینمایی مقاومت بعد از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به میزبانی ایران است که برگزار می شود.
وی ادامه داد: هنرمندان و سینماگرانی از کشورهای مختلف منطقه و جهان اسلام از جمله: الجزایر، تونس، ایران، لبنان، سوریه، مصر، فلسطین و در این رویداد سینمایی حضور دارند. علاوه بر هنرمندان، سفرا و رایزنان فرهنگی برخی از کشور نیز، میهمان این هفته فیلم هستند. 
این تهیه کننده سینمای ایران خاطر نشان ساخت: فیلم افتتاحیه این مراسم از کشور سوریه بوده است. همچنین، ۱۵ فیلم سینمایی از کشورهای مختلف برای نمایش در این هفته فیلم پیش بینی شده و فیلم‌هایی همچون «ابوزینب»، «ریسمانی نزدیکتر از رگ» و «۳۳ روز» از جمله فیلم های ایرانی حاضر در این هفته فیلم هستند.

 

 

خزاعی از برگزاری همزمان جلسات نقد و بررسی، کنفرانس های خبری، میزگردهای تخصصی و موضوعی هم در کنار برنامه نمایش فیلم برپا شده تصریح کرد: برپایی این هفته های فیلم در راستای تقویت و گسترش دامنه تعاملات کشورهای که اهداف و آرمان های مشترک و نزدیک به هم دارند مهم است و شایسته است ادامه و گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: هفته فیلم مقاومت تونس دومین گردهمایی بزرگ بعد از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت است که با استقبال گسترده سینماگران و هنرمندان حوزه مقاومت و پایداری برگزار می شود و ذیل آن هنرمندان در کنار مدیران و مسئولان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی دیگر کشورها به تبیین مواضع آرمانی ضد استکباری و عدالت خواهی‌شان می پردازند.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما