شناسهٔ خبر: 37772233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

باتوجه به قدمت و نوع آموزش

گواهی‌های مهارتی فنی حرفه‌ای مرز ندارد

معاون وزیر تعاون‏، کار و امور اجتماعی: گواهی‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای مرز جغرافیایی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی اوسط هاشمی در حاشیه امضای تفاهم نامه کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به استاندارد بودن مشاغل، آموزش استاندارد‌ها براساس کد‌های جهانی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای در قالب نشان ملی مهارتی افزود: گواهی‌های مهارتی این سازمان به دلیل قدمت و نوع آموزش در تمام دنیا معتبر است.
وی با اشاره به وجود ۵ هزار و ۴۰۰ گارگاه فعال در کشور گفت: این کارگاه‌ها به صورت مهارتی به آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف می‌پردازند.
هاشمی با اشاره به امضای تفاهمنامه کمیته امداد و سازمان فنی و حرفه‌ای افزود: با آموزش‌های مهارتی مددجویان می‌توان در بحث اشتغال و توانمندی سازی مددجویان نقش موثری ایفا کرد.
وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد دانشگاه می‌شوند که به دنبال کار هستند، گفت: در کنار تحصیل دانشگاهی آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند برای افراد ایجاد اشتغال کند.
هاشمی، آموزش برای مددجویان و ارائه تسهیلات را از جمله نکات مثبت ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان برشمرد و گفت: ما با تمام امکانات در خدمت مددجویان کمیته امداد خواهیم بود.
وی با اشاره به فعالیت مجتمع‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور گفت: ۹۰ درصد این افراد صاحب کار پایدار می‌شوند.
هاشمی تغییر و بازنگری براساس فناوری و آخرین نیاز‌های افراد را از جمله برنامه‌های این سازمان برشمرد و افزود: باید برای ارتقا ارزش مدارک فنی و حرفه‌ای به روز باشیم.
وی با اشاره به ارزش کار‌های مهارتی در تمام کشور‌ها گفت: ۱۰ درصد از بازار فعالیت فولاد جهان بستگی به سهم جوشکار آن شغل بستگی دارد.

نظر شما