شناسهٔ خبر: 37753025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۹۰ خیابان و کوچه در قزوین به نام شهداست

قزوین - ایرنا - ۸۹۰ کوچه، خیابان و معبر در قزوین به نام مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین و نام گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین سه شنبه شب در نشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال با هدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدای استان ۲ هزار و ۴۵۰ مراسم برای این سرافرازان برگزار شده است.

غلامرضا حقایق پور همچنین با اشاره به فعالیت موزه شهدا در آستان امامزاده حسین(ع) قزوین،گفت: امسال برای بازدید ۱۵ هزار نفر از جمله دانش آموزان از این موزه برنامه ریزی شد.

این مسوول گفت: ساماندهی ۲۲ گلزار شهدا با ۲۱۸ مزار شهید از دیگر برنامه ها و اقدامات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در سال جاری بوده است.

وی اظهار داشت: ارایه خدمات فرهنگی و ترویجی به ۱۷ هزار نفر در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری ۱۰ مسابقه فرهنگی و ورزشی به نام شهدا در کنار حفظ و مرمت ۶۱۸ فقره از آثار به جای مانده از شهدا از دیگر اقدامات ایت دستگاه در سال جاری به شمار می رود.

حقایق پور ادامه داد: در سایت خط سرخ که ویژه شهداست نیز امسال یک هزار و ۲۶۰ عنوان خبر تهیه و منتشر شده و همچنین ۶۵ طرح سرگذشت پژوهی والدین و همسران شهدا انجام شده است.

این مسوول گفت: مجتمع توانبخش و فرهنگی و ورزشی شهید رجایی نیز تا پایان سال جاری افتتاح و در خدمت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و سایر اقشار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگر از صحبت های خود خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حلال مشکلات جامعه است و با تقویت این فرهنگ بدون شک میهن اسلامی در مقابل همه توطئه های دشمنان بیمه خواهد شد.

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

نظر شما