شناسهٔ خبر: 37749035 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

سیاست رژیم صهیونیستی در راستای تجارت سلاح است

تهران- ایرنا- نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی سیاستی را پیش می‌برد که براساس آن به جهان نشان می‌دهد ایران تهدیدی در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه است و این سیاست در راستای تجارت سلاح است.

صاحب‌خبر -

علی ساری روز سه‌شنبه در جلسه پایانی کنفرانس «به سوی سیستم امنیتی جدید در خلیج فارس،خروج از رویکردهای صفر» در دانشگاه قطر دوحه اظهار داشت: ما به دنبال خروج از رویکردهای صفر در منطقه هستیم اما وجود رژیم صهیونیستی در منطقه در خلاف این سیاست است.

وی افزود: جمهوری اسلامی از ابتدا در برابر سیاست‌های منفی اسرائیل ایستادگی و مقابله کرد و این امر در جهت افزایش امنیت منطقه و خلیج فارس است.

نماینده مردم اهواز در مجلس بیان کرد: رژیم صهیونیستی سیاستی را پیش می‌برد که براساس آن به جهان نشان می‌دهد ایران تهدیدی در منطقه خلیج‌فارس و خاورمیانه است و این سیاست در راستای تجارت سلاح است.

ساری عنوان کرد: اسرائیل با ناامن‌ کردن منطقه و ایجاد درگیری‌ها، میلیاردها دلار را به شرکت‌ها اسلحه‌سازی روانه کرده است.

وی ادامه داد: باید همه ما قبول کنیم که کشورهای بسیاری به ذخائر و ثروت منطقه طمع دارند. منطقه ما در بهترین موقعیت استراژیک قرار دارد و به شکل طبیعی مورد طمع قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که سیاست ایران در راستای صلح و امنیت است، گفت: طرح صلح هرمز که از سوی ایران ارائه شده است ابتکاری در جهت امنیت و صلح براساس گفت‌ وگو است.

ساری با اشاره به اینکه طرح هرمز بستری برای همکاری کشورهای منطقه خلیج‌فارس است، عنوان کرد: با گفت‌ وگو و همکاری مشترک می‌توان پیشرفت و سازندگی را به ملت‌های منطقه هدیه کرد و با تکیه بر طرح هرمز روابط ما قوی‌تر و دوستانه‌تر می‌شود.

کنفرانس «به سوی سیستم امنیتی جدید در خلیج‌فارس، خروج از رویکردهای صفر» توسط دانشگاه قطر و مرکز مطالعات الجزیره با حضور مسئولان و پژوهشگران کشورهای مختلف در کشور قطر برگزار شد.

نظر شما