شناسهٔ خبر: 37747739 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

میراث فرهنگی و صنایع دستی

میراث فرهنگی: کاخ مرمر تبدیل به موزه شده است

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور خاطرنشان کرد:کاخ مرمر تبدیل به موزه شده است.

صاحب‌خبر -

طالبیان معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در گفتگو با فارس، در مورد موزه شدن کاخ مرمر گفت :مجموعه کاخ مرمر مثل کاخ نیاوران و الباقی کاخ های کشور است که یک سری اثرهای داخل آن وجود دارد که باید به نمایش دربیاید.

وی بیان کرد :مخاطبان باید اطلاعات مربوط به این کاخ را داشته باشند و تا به حال بازديد از این کاخ برای همه مردم فراهم نبوده است.

طالبیان بیان داشت:علت این که وزارت میراف فرهنگی و گردشگری نتوانسته است این کاخ را برای بازديد عموم هماهنگ کند، این بوده که ما مالک آن نبودیم و این ملک مربوط به بنیاد مستضعفان است که اینک دستور موزه شدن آنرا داده اند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور عنوان کرد :تا به حال میراث فرهنگی اقدامات متعددی در این کاخ انجام داده است، حتی قسمتی از آن دچار آتش سوزی شده بود که وزارت میراث فرهنگی نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدام کرده است.

وی متذکر شد :اینک که این کاخ قرار است برای بازديد عموم آماده شود، اقدام خوبی است و میراث فرهنگی نیز به بنیاد مستضعفان نامه زده است که اقدامات محتوایی آن با هماهنگی میراث فرهنگی باشد.

طالبیان تأکید کرد:در سال های قبل آثاری که در این کاخ است بارها مورد بررسی کارشناسان ما قرار گرفته و بازسازی شده است.

نظر شما