شناسهٔ خبر: 37745742 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

رفع مشکل ۵۰ ساله پسماند شهرستان قائمشهر

صاحب‌خبر -

مژده به همشهریان گرامی با برنامه‌ریزی مهندس صالح زاده مدیریت شهری و حمایت‌های شورای اسلامی قائمشهر دوره پنجم، مشکل محل دفن زباله بعد از ۵۰ سال در دستور ساماندهی قرار گرفت.

مهندس صالح زاده شهردار قائمشهر در پی بازدید از ساماندهی سایت زباله در جاده کیاکلا قائمشهر  بیان داشت عملیات ساماندهی و اجرای لند فیل بهداشتی زباله به مساحت ۱۵۰۰۰۰ متر مربع به همراه راه اندازی کارخانه تفکیک،  پردازش زباله و تولید کود عالی کمپوست در دستور کار اجرایی شهرداری و شورای اسلامی قرار گرفت.  وی افزود بر اساس پیگیری و رایزنی‌های ویژه صورت گرفته در سازمان شهرداری‌ها مقرر گردید اعتبارات لازم جهت این موضوع از محل اعتبارات دولتی به این بخش تخصیص داده شود و کلیه مراحل طراحی ، اخذ مجوز های زیست محیطی ، مصوبات کارگروه پسماند استان نیز ظرف ۲ ماه اخذ گردید.

وی اذعان داشت طراحی و ساماندهی و جمع آوری و تصفیه شیرابه زباله بصورت بیولوژیکی، فیزیکی و شیمیایی نیز از برنامه‌های اجرایی مورد پیگیری شهرداری شده و در بودجه سال آتی نیز مبلغ ویژه‌ای در جهت اجرای کار در بودجه شهرداری قرار گرفته است.

مهندس صالح زاده در پایان ضمن تشکر از حمایت‌های آیت الله معلمی نماینده محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه معزز شهرستان قائم شهر،آقای حسین زادگان استاندار، آقای دکتر رازجویان معاونت عمرانی استانداری، ریاست محیط زیست قائمشهر و به ویژه پیگیری‌ها ریاست محترم دادگستری، دادستان محترم استان و دادستان محترم شهرستان، فرماندار محترم افزود شورای اسلامی و شهرداری، ساماندهی محل دفن زباله را در اولویت برنامه های شهری قرار داده و حسب شرایط سخت اقتصادی اعتبارات داخلی ویژه ای برای این موضوع تخصیص داده‌اند و در صورتی‌که دولت سهم مصوب شده را هر چه سریعتر پرداخت نماید ظرف مدت  ۶ ماه آینده  مردم قائمشهر، به خصوص ساکنین حریم سایت زباله با وضعیت بسیار مطلوبی مواجه خواهند شد.  لازم به ذکر می‌باشد عملیات عمرانی پروژه با خرید زمینی به مساحت  ۴۰۰۰۰ متر کنار سایت زباله قدیمی آغاز شده و مدیریت شهری تسریع در کار را در برنامه خود قرارداده است .  هزینه طراحی و اجرای سایت لند فیل، شیرابه و کارخانه کمپوست برابر مبلغ ۴۵ میلیارد تومان برآورد و به مراجع ذیربط اعلام گردیده است .

نخستین تولید محتوای دیجیتال بسیج

در کردستان

در سه محور پویا نمایی، بازی و نرم افزار ویژه تلفن همراه، نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در کردستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس کردستان، اسد الله محمد زاده دبیر اجرایی رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در این رابطه بیان کرد: این رویداد در سه محور پویانمایی (انیمیشن کوتاه، موشن‌گرافیک، انیمیشن کات اوت، کمیک موشن و استاپ موشن)، بازی و نرم‌افزار ویژه تلفن همراه (بازی و اپلیکیشن موبایل) برگزار می‌شود.

وی مهلت ثبت نام نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج را یکم بهمن‌ماه دانست و افزود: زمان برگزاری این رویداد نیز دوم تا چهارم بهمن‌ماه است.

وی بیان کرد: در بحث داوری این رویداد نیز با آغاز این برنامه آیین‌نامه‌های داوری و موارد خطا به شرکت‌کنندگان ابلاغ و شرکت‌کنندگان ملزم به رعایت قوانین فنی، هنری، محتوایی و تشکیلاتی -انضباطی رزمایش می‌شوند.

دبیر اجرایی این رویداد گفت: بر اساس قوانین اعم از تخصصی یا عمومی برگزیدگان مسابقات اعلام می‌شوند و این برگزیدگان مجوز حضور در دومین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج که در تهران برگزار می‌شود را دریافت می‌کنند.

نظر شما