شناسهٔ خبر: 37740816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیات واقفین در طرح سوگواره یاس نبوی اردبیل اجرایی می‌شود

سوگواره یاس نبوی در ۲۵ بقعه متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است و در این راستا درصدد هستیم نیات واقفین را با اجرای این طرح محقق کنیم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با هدف توسعه اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح استان و نیز تحقق بخشیدن به مراسمات با محوریت رثای حضرت زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در 25 بقعه متبرکه استان اردبیل برگزار می‌شود که در این زمینه تمهیدات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی با اشاره به این که برگزاری باشکوه و منظم این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی یکی از اهداف محوری این مجموعه است تصریح کرد: این سوگواره در قالب موکب‌های عزاداری و نیز هیئت‌های مذهبی در نظر گرفته شده که به صورت دسته‌های زنجیرزنی و نوحه‌خوانی برگزار می‌شود و قرائت دعاها و نوحه‌خوانی از دیگر موارد مربوط به برگزاری این مراسم مذهبی و معنوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: از اهداف محوری این مراسم می‌توان به ترویج فضائل، سیره فاطمی و اقامه عزای حضرت زهرا(س) اشاره کرد که درصدد هستیم با تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف در راستای اجرای طرح نیات واقفین به صورت قابل قبول عمل کرده باشیم.

ستوده ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه نیز تصریح کرد: برنامه‌های مختلف دیگری نیز به همین مناسبت در نظر گرفته شده که پخش احسان و نذری و برگزاری مراسمات روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است که انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای برگزاری باشکوه و در شان حضرت زهرا(س) همکاری‌های لازم را با ما داشته باشند.

وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای گرامیداشت برنامه‌های معنوی و مذهبی پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح بوده و انتظار می‌رود برنامه‌های بسیار مثمرثمری را اجرا بکنیم.

انتهای پیام/132/ز

نظر شما