شناسهٔ خبر: 37740142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خورخه آرئاسا در دیدار با ظریف:

ترور شهید سلیمانی اقدام خائنانه آمریکا بود

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: ترور شهید سردار سلیمانی اقدام خائنانه‌ای از سوی آمریکا بود، زیرا وی با تروریست‌ها مبارزه می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای خورخه آرئاسا، عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری که در سفارتخانه این کشور در تهران برگزار شد، با قدردانی از اقدامات ثبات ساز ایران در منطقه،‏ افزود: جمهوری اسلامی ایران به کمک نیرو‌های مسلح خود همانند سپاه پاسداران و شهید سردار قاسم سلیمانی اقدامات زیادی برای ثبات منطقه انجام داده است.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص پاسخ موشکی ایران به اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی، گفت: ایران باید از خود و حاکمیتش و صلح بین‌الملل دفاع کند، تا منطقه به ثبات برسد.

وی افزود: اگر ایران پس از ترور سردار سلیمانی از خود ضعف نشان می‌داد، این مسئله می‌توانست موجب اقدامات بعدی آمریکا علیه ایران شود، اما اقدام ایران موجب شد تا منطقه وارد چالش اساسی‌تر نشود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه برخی رسانه‌ها می‌خواهند واقعیت را به گونه‌ای دیگر نشان دهند و فردی که به دنبال صلح است با فردی که به دنبال تروریسم است، جابجا کنند، گفت: امیدواریم رسانه‌ها حتی رسانه‌های غربی در همه سطوح با تروریسم مقابله کنند.

«خورخه آرئاسا» افزود: دیروز در زمینه تروریسم، نشستی در کلمبیا برگزار شد که اسم آن به اصطلاح ضد تروریسم بود، اما این نشست دچار تناقض بود، زیرا شرکت‌کنندگان آن، پمپئو و کسانی بودند که داعش و النصره را ایجاد کرده‌اند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا در پاسخ به سوالی درباره علت سیاه‌نمایی‌ها علیه ایران، گفت: کشور‌هایی که از استقلال و تمامیت خود دفاع می‌کنند و ضد امپریالیسم هستند، همواره مورد تهاجم بوده‌اند، همانند ایران، کوبا و سوریه که همیشه اخبار جعلی علیه آن‌ها منتشر می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته کشورش از تجارب تهران استفاده کرده است، افزود: ایران سال‌ها تحریم بوده و از تجارب زیادی برای دور زدن تحریم‌ها برخوردار است که می‌توانیم از تجارب ایران برای مقاومت در برابر تحریم‌ها و فشار‌ها استفاده و برای دفاع از کشور و مقابله با فشار‌ها جهت استقلال و حاکمیت ملی‌مان تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا تاکید کرد: ایران فرهنگ غنی و اقتصاد قوی دارد و پیشرفت‌های زیادی در عرصه صنعتی داشته و توانسته به آخرین تجهیزات نظامی دست پیدا کند.

«خورخه آرئاسا» در ادامه نشست خبری با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح ونزوئلا آماده دفاع از کشور، مردم، استقلال و تمامیت ارضی ونزوئلا هستند، افزود: آن‌ها سال گذشته این مسئله را اثبات کرده و به آن‌ها اعتماد داریم، امیدواریم هیچ کشوری هیچ اقدامی علیه ونزوئلا انجام ندهد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین درباره سفر «خوآن گوایدو» از مخالفان دولت ونزوئلا به اجلاس داووسِ سوئیس، گفت: با وزیر خارجه چین جلساتی در این باره برگزار کردیم، امروز هم با وزیر خارجه ایران صحبت کردیم که بخش عمده آن درباره وضع داخلی ونزوئلا بود، اگر پمپئو با دولت‌های دست‌نشانده می‌خواهد صحبت و ارتباط برقرار کند، به خودشان مربوط است، ولی ما به دنبال بازسازی کشور و توسعه کشور هستیم.

 کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران برگزار می‌شود 

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: نهمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا ماه‌های آینده در تهران برگزار می‌شود.

آقای «خورخه آرر آسا» در نشست خبری در محل سفارت ونزوئلا در تهران افزود: امروز ملاقات خوب و اثر بخشی با رئیس جمهور ایران داشتم.

وی گفت: طی دیروز و امروز در راستای ترویج صلح و گسترش تعاملات دوجانبه، رایزنی‌های خوبی با آقای ظریف و آقای روحانی رئیس جمهور ایران داشتیم.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا و اقدامات یکجانبه گرایانه این کشور علیه ایران اضافه کرد: امیدواریم طی ماه‌های آینده نهمین کمیسیون مشترک دو کشور در تهران برگزار شود.

وی گفت: در این نشست در مورد گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌هایی همچون انرژی، مواد غذایی، بهداشت و تولیدات دارویی گفتگو می‌کنیم.

آقای «خورخه آرر آسا» ادامه داد: در نهم آگوست امسال هفتاد و دومین سالگرد آغاز روابط ایران و ونزوئلا را جشن می‌گیریم و امیدوارم در این ایام بتوانیم سطح روابط دو کشور را بیش از گذشته گسترش دهیم.

 رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان در تهران 

وزیران خارجه ایران و عمان در تهران دیدار و بر روابط راهبردی دو کشور تاکید کردند.

آقای یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان که برای دیداری کوتاه و در چارچوب رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور به ایران سفر کرده است بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با آقای محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر روابط برادرانه، ممتاز و راهبردی دو کشور در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

 دیدار وزرای خارجه ایران و عمان 

وزیر امور خارجه عمان که ساعتی پیش وارد تهران شد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

آقای یوسف بن علوی با حضور در مرکز شهید سلیمانی (مرکز مطالعات وزارت امور خارجه) با اقای ظریف دیدار کرد و هم اکنون در حال رایزنی و گفتگو با وی است.

تعداد بازدید : 13
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4424601"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2626594/4424601?width=350&height=250"></script></div>

 وزیر خارجه عمان وارد تهران شد 

وزیر امور خارجه عمان صبح امروز وارد تهران شد.

آقای یوسف بن علوی وزیر امور خاجه عمان که به تهران سفر کرده، قرار است با آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کند.

تعداد بازدید : 10
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4424585"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2626594/4424585?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما